keeryNor Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 hei jeg synes PC-en har blitt litt treig i det siste og vil formatere PC-en men jeg fikk ikke med noen innstalasjons cd hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Bra spørsmål! Det samme lurer jeg på skjønner du Går det ann å f. eks brenne over windows-en min over på brenne-cd for så å installere det igjen, eller? Eller blir jeg nødt til å bare ha linux, evt. kjøpe en ny lisens med cd? Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har nettopp gjort dette på min Acer Aspire, og brant da ut Recovery DVD-er gjennom Acer eRecovery Management, og jeg renger med at dette kan gjøres for andre PC-er også med liknende programvare. Her har jeg forøvrig fått noen svar: Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Hmm, og hvis jeg ikke har Acer pc da? Har en HP Presario V6000 (om det har noe å si) Edit: Skal jeg bare kjøpe noen brenne-CD-er, og når jeg starter PC-en så trykker jeg på F10, eller? Endret 20. november 2007 av Anders Moen Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Hmm, og hvis jeg ikke har Acer pc da? Har en HP Presario V6000 (om det har noe å si) Edit: Skal jeg bare kjøpe noen brenne-CD-er, og når jeg starter PC-en så trykker jeg på F10, eller? Hvis du trykker alt + f10 vil du få reinstallert fabrikkoppsettet, og trenger vel ikke CD-er. Jeg valgte å brenne ut disse i tilfelle noe skulle gå galt, og det anbefaler jeg at du også gjør. Hvorvidt alt + f10 fungerer på din PC, vet jeg faktisk ikke... Jeg regner med at det følger med en eller annen programpakke til HP som gjør at du kan reinstallere (fabrikkoppsettet ligger lagret på din PC). Noen som vet hva dette eventuelt heter?? Edit: Har du et program som heter Recovery Manager?? Endret 20. november 2007 av DiskusJon Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ok, skal se om jeg får gjort det. Men får jeg brent ut windows-en min på brennecd'r? Ja, jeg har recovery manager Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Ok, skal se om jeg får gjort det. Men får jeg brent ut windows-en min på brennecd'r? Ja, jeg har recovery manager Du kan nok brenne ut fabrikkoppsettet på CD'er ja (eller DVD), men bare Windows tviler jeg på at går. Du får jo uansett Windows med alle drivere og HP-programvare slik den var da du kjøpte den. Lenke til kommentar
bjartiz Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har hørt at man kan få tak i Windowsplater uten lisens i div. nettbutikker, da kan du bruke samme lisens omigjen Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har iallfall Recovery Manager på PC-en min, men jeg trengte brenne cd-er for å gjøre det eller? Og så for en pc som ikke har recovery manager, kan man laste det ned noe sted? Fant en side (http://vaiosoft.com/download/Default.html) og der står Recovery Manager (Windows), men usikker på om det faktisk er riktig greie...er det det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå