Gå til innhold

Streamingproblemer DLink DIR-635

Anbefalte innlegg

Håper noen nettverksguruer der ute kan hjelpe meg ...har en dlink dir-635 router og tilhørende dlink rangebooster usb-adapter - begge draftN altså. USB-adapteret bruker jeg på den stasjonære PC-en min, i tillegg har jeg en bærbar pc med vanlig 54mbit trådløs tilkobling. Fra stasjonær til router får jeg 270-300mbit og fra bærbar til router max hastighet = 54mbit. Så langt alt vel - begge PC-er kommer veldig greit på nett med finfin hastighet og rekkevidde. MEN, når jeg skal forsøke å streame mp3 fra den stasjonære og ned til den bærbare får jeg problemer. Har delt ut mp3-katalogen på den stasjonære og den bærbare finner dette fint (samme workgroup) ...avspilling på den bærbare fra musikk på stasjonær starter fint og kan gå fint lenge men så begynner det å hakke. Kanskje et par sekunder eller at det stopper helt i noen sekunder for så å gå videre. Klarer bare ikke å skjønne hva dette kommer av - siden begge har "excellent" tilkobling til routeren. Har også nyeste firmware på router ...noen som vet noe om dette? Klør meg i huet må jeg innrømme... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være konflikt mellom wireless zero config og 3'parts programvare.

Wireless Zero Config (WZC) guide

WZC er et trådløs hjelpeprogram for Windows XP.

Konflikt mellom WZC og tredjeparts software (som fulgte med hardwaren) viser seg ofte som pingspikes.

Disse spikene viser seg på følgende måte om du pinger på internett i dosvindu:

ping www.uio.no –t

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=1000ms TTL=248

Disse høye pingverdiene gjentar seg jevnlig (ca 1 gang pr minutt). For å fikse dette problemet må du enten slå av og disable WZC eller tredjeparts software.

Valget avhenger av hvilket som fungerer best for adapteret ditt.

Endre WZC:

Gå til Start >Kjør og skriv services.msc og klikk OK. Scroll helt ned og finn Wireless Zero Configuration og dobbelklikk.

I Generelt bytter du oppstartstype til Automatisk eller Deaktivert etter behov. Start eller Stopp tjenesten.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...