-Sammy Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Denne tråden lager jeg for de som har prosessoren Q6600 og kjøleren Thermaltake Big Typhoon. Jeg vil gjerne danne meg et bilde av kjøleevnen på min for å se om jeg har montert den korrekt, tenker på temp. forskjeller mellom kjernene. Også ville det vert interessant å sett temp. forskjeller på forskjellige pastaer -hvis det er mulig For å kjøre last syns jeg vi burde kjøre samme programmet alle sammen for å få likest utgangspunkt. Jeg valge å bruke OCCT som kjøres i 15min. Til å lese av brukte jeg Everest. Alternativ her kan vere Core Temp (jeg anbefaler at vi bruker samme program for å lese av også) Kom med f.eks. *Stock -idle og load *Overklokket (kom gjerne med FSB og multiplier) -idle og load *Kjølepasta *Program du bruker for å lese temperaturer. ------------------------------------------------------- Jeg bynner jeg da med mine : Stock @2.4ghz (i celsius) IDLE: core1 = 36 core2 = 33 core3 = 30 core4 = 30 LOAD: core1 = 58 core2 = 57 core3 = 50 core4 = 50 (mistenker load temperaturene mine å vere litt høye her.. derfor jeg laget tråden ) ------------------------------------------------------- Andre er selvfølgelig velkommen til å komme med sine synspunkter / innspill ! Takker til alle som bidrar på enhver måte m.v.h. restify Endret 19. november 2007 av restify Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ikke Clocked E6750. Thermaltake II Blue orb kjøler, Kjølepasta som fulgte med, uten load: , Skriver også hva de forskjellige programma sier. Kjerne 1: Speedfan 8 grader, Everest 23 grader, Rightmark (Rmclock) 8 grader Kjerne 2: Speedfan 8 grader, Everest 23 grader, Rightmark (Rmclock) 8 grader M/load: Kjerne 1: Speedfan 21 grader, Everest MAX 40 grader, Rightmark (Rmclock) 23 grader Kjerne 2: Speedfan 22 grader, Everest MAX 40 grader, Rightmark (Rmclock) 22 grader Mange synes det er litt lavt, men har jo imba kjøler Btw, LCD sjermen på kabinettet sier 15-18 uten load, har fått den opp i 32 Tror det er sammenlakt eller noe. Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ikke Clocked E6750. Thermaltake II Blue orb kjøler, Kjølepasta som fulgte med, uten load: , Skriver også hva de forskjellige programma sier. Kjerne 1: Speedfan 8 grader, Everest 23 grader, Rightmark (Rmclock) 8 grader Kjerne 2: Speedfan 8 grader, Everest 23 grader, Rightmark (Rmclock) 8 grader M/load: Kjerne 1: Speedfan 21 grader, Everest MAX 40 grader, Rightmark (Rmclock) 23 grader Kjerne 2: Speedfan 22 grader, Everest MAX 40 grader, Rightmark (Rmclock) 22 grader Mange synes det er litt lavt, men har jo imba kjøler Btw, LCD sjermen på kabinettet sier 15-18 uten load, har fått den opp i 32 Tror det er sammenlakt eller noe. har lest at speed fan leser quad corene 15 grader for lite. så Everest må være mer riktig Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Var liksom bare det at jeg hadde Duo, ikke Quad ^_^ Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Men tempen som speedfan gir stemmer ikke uansettt. Med en luftkjøler så kommer tempen ALDRI under lufttemperaturen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå