1915 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 har en hp pavilion dv6240eu atm. og den var vista på når jeg kjøpte den. la inn xp. siden har den ikke vært formatert(i sommer) så nå skal jeg formatere den. men hva anbefales ? xp eller vista ? bruker den ikke til gaming. kunn litt surfing på nette og skole arbeid på den(vg1 bygg og annlegg) og film, musikk =) ikke noe gaming. forslag ? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det finnes ca en million liknende tråder og slike tråder fører sjelden til noe annet enn at folk slår hverandre i hodet med mer eller mindre holdbare argumenter om hvor mye Vista suger eller hvor mye det ikke suger. Prøv ut Vista og bestem sjøl. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Jeg lurer også på hvilket OS jeg bør kjøre. Gidder ikke opprette en ny tråd, så jeg bruker denne. Alternativene er: -Windows Vista Ultimate Norsk 32bit -Windows XP home SP2 Norsk 32bit -Windows XP Pro SP2 Norsk 32bit -Windows Media Center 2005 Norsk 32bit PC-en brukes til: -Surfing -Musikk og film -Spilling +++ Pc-specs: CPU: AMD Athlon 64 x2 3800+ 2.3 ghz s.939 GPU: XFX 7900gt 256mb | Kjølt med: Zalman vf 900 cu PSU: NorthQ 500w HDD: Spinpoint 300gb + 2.stk Western Digital 500gb HK: Asus A8N-SLI Premium Minne: TwinMOS 2x512mb pc3200 Kabinett: Cooler Master Cavalier 3, Sølv Mus: Logitech G5 2007 Edition Tastatur: Logitech G15 DVD: NEC DVD-brenner ND-3550 Silver Skjerm: Compaq FP1705x LCD Takk Endret 19. november 2007 av JFM Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 tror jeg går for vista home basic som var på PC-en da jeg fikk den ;P hadde jeg vært deg ville jeg gått for xp pro ;P men list hardware din da ? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har redigert inn specs nå Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Har redigert inn specs nå da blir det xp pro Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har redigert inn specs nå Tror ikke du har bruk for Vista, enda. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har redigert inn specs nå da blir det xp pro Ok. Bruker XP home nå. Hvorfor mener du jeg bør kjøre XP pro? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 fordi det er bedre. home suger;P Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) fordi det er bedre. home suger;P Hva er egentlig forskjellen? (sikkert et dumt spm) BTW: Vi går samme linje på skolen Endret 19. november 2007 av JFM Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 uhh nice. partisjonering osv.. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Samt at home har et helvette med tilgang til nettverksdisker og share. Støtter vel kun simple filesharing? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Samt at home har et helvette med tilgang til nettverksdisker og share. Støtter vel kun simple filesharing? ja det og Lenke til kommentar
JFM Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Finnes det Windows XP Pro Media Center Norsk 32bit? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Finnes det Windows XP Pro Media Center Norsk 32bit? Det finnes XP Pro Media Center Editon 2005 med norsk tekst. Men egentlig så er den en engelsk språkformat, som kun innholder norsk oversettelse. Derfor får mange problemer med f.eks å installere siste Explorerer med norsk versjjon. Vista Home Premium funker forresten veldig bra til normalt bruk. Jeg har ikke mer problemer nå enn da jeg brukte XP MCE. Men man bør da ha minst 2 gig ram. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Spør du meg er det bedre å ha engelsk allikevel, mye enklere å søke på feilmeldinger da. Pluss at det ser litt proffere ut Lenke til kommentar
JFM Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Spør du meg er det bedre å ha engelsk allikevel, mye enklere å søke på feilmeldinger da.Pluss at det ser litt proffere ut Men for meg som suger i engelsk (har faktisk 4-5 i karakter, Vg1 yrkesfag), Egner nok norsk verson seg best Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har redigert inn specs nå Tror ikke du har bruk for Vista, enda. Hvorfor ikke? Vurderer nemlig Vista Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ville hatt XP + Linux og så heller ventet til Vista har blitt litt mer bug-fiksa kanskje Selv kjører jeg Vista for jeg gidder ikke kjøpe en XP-cd...hvis jeg finner igjen XP-CD-en fra gamle PC-en hvis det var med en så skal jeg nok formatere å kjøre XP + Linux Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg har vært igjennom de fleste (fra 3.11). Når det gjelder XP vs Vista; Startet med Vista (og XP i "reserve") når Vista kom i RC1, eller det var vel et par builds før RC1. Nå har jeg en stund kjørt bare Vista, og nå nylig testa jeg å legge inn Vista 64bit. Har tidligere bare brukt 32 bit. For å gjøre en lang historie kort har jeg nå kun XP pro på maskinen. Vista 64 ble alt for sært. En god del hw og sw er ikke støttet, og da gidder jeg ikke. Ikke merket jeg noen positive sider som kunne jevne ut ulempene heller. Vista 32 (ultimate) fant jeg etterhvert ut ble for ressurskrevende. Ikke at maskinen ikke takler det, men i forhold til hvilke ressurser XP bruker på sammen jobben er det bare helt utrolig. Dessuten har jeg et aldrende grafikkort, og XP kjører spill noen % raskere. Nok til at jeg ser forskjell i hvert fall. Konklusjon; Velg Vista hvis du vil ha DX 10, eller dersom du må/vil veldig gjerne ha aero grensesnittet og har HW som takler OS'et godt nok til at du ikke kommer til å irritere deg grønn over tid. Klarer du deg med DX9.0c og vil ha ting til å flyte best mulig holder du deg til XP inntil videre Endret 27. november 2007 av Jon-d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå