Sitrontre Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Vi skal ha fremføring i musikk neste torsdag, der alle må synge. Dette gruer jeg meg ufattelig mye til, jeg er ikke særlig flink til å synge og er sjenert nok fra før, og har på følelsen av at dette kommer til å bli flaut og pinlig, ettersom folk i klassen er såpass barnslige at de synes det er kjempegøy å ta opp og legge ut på Youtube... Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre hele denne fremføringen litt mindre smertefull? Og har noen sangforslag til meg? Er en jente på 14 år. Jeg kan til nød spille piano også (spilte hos pianolærer for noen år siden, men husker så og si ingenting, og har ikke noen noter her. Dessuten sliter jeg med å lese f-nøkkel) Var ikke helt sikker på om jeg skulle poste her, men det har jo på en måte med skole å gjøre. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Du kan nynne! Eller ikke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Trøst deg med at det hele er glemt om et par uker. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg måtte synge foran klassen på ungdomsskolen, og det er nok noe av det værste jeg har vært med på, for jeg var så skrekkelig nervøs. (Det var vel ikke særlig betryggende?) Nervøsiteten var værst på forhånd, når du først kommer i gang er det ikke like ille. Men må dere synge solo? Kan jo virke litt tryggere om du har noen å lene deg på. Har ikke noe særlig med tips, annet enn at du må prøve å tenke positivt, ikke stresse, prøv å lev deg inn i musikken og glem publikum. Og som fLeReK sier, så er det glemt om et par uker. Ang. sangvalg så ville jeg prøvd å finne en sang som passer toneleiet ditt best mulig. Du kan sikkert spørre læreren din om tips. Min personlige erfaring sier det er lurt å ikke velge sanger med lange toner, for når du (iallfall jeg) blir nervøs, er det vanskelig å holde de lange tonene. Lykke til! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Prøv å growle? tenk positivt på det, det kan godt være mange som er dårligere enn deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå