19andr1 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har flasha mitt P5K HK og alt ser ut til å virke bortsett fra lyden. Den er vekk. For det første ser enhetsbehandling slik ut: Det er tydeligvis en enhet jeg ikke får installert driver på. Jeg har prøvd å installere Raltek sin driver fra CD-en til HK, men jeg får bare opp feilmelding: "installering av lyddriver misslykkes". Så nå sitter jeg med PC uten lyd. En ting til, når jeg trykker på "Installer driver på nytt.." i enhetsbehandlig skjer det ingenting, null respons. Noen reddende engler der ute som har en ide om hva problemet kan være? Har flasha fra original BIOS til den nyeste. Med den jeg hadde før funka alt som en drøm! Jeg er veldig takknemlig for alle svar! mvh Andreas Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sjekk om lyden ble endra fra AC97 til HD Audio eller motsatt, avhengig av hva du hadde før flashing. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Sjekk om lyden ble endra fra AC97 til HD Audio eller motsatt, avhengig av hva du hadde før flashing. Du mener i BIOS, det har jeg sjekka, den står på HD Audio, slik som den gjorde før, alt annet så normalt ut også! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det stod ikke noe restriksjoner på hvilken chipsettdriver versjon som må være inne for å kunne flashe med gjeldene bios versjon? Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Det stod ikke noe restriksjoner på hvilken chipsettdriver versjon som må være inne for å kunne flashe med gjeldene bios versjon? Ikke som jeg så! men kan jo være tilfelle her da, skal jeg oppdatere chipsettdriver da? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Bare å sjekke Asus sine sider om det står noe på den bios oppdateringen. Det skader ikke å prøve chipset uansett Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Bare å sjekke Asus sine sider om det står noe på den bios oppdateringen. Det skader ikke å prøve chipset uansett Det sto ingenting der, det eneste var : Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx Min er blandt dem. Prøvde å oppdatere chipset, ingen forandring nå heller. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Se om lyden kommer tilbake ved å flashe til den versjonen du hadde. Det er ikke optimalt for deg, men prøv. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Se om lyden kommer tilbake ved å flashe til den versjonen du hadde. Det er ikke optimalt for deg, men prøv. Det blir siste mulighet for meg, må prøve å få lyden tilbake med denne versjonen! Evt. flashe til nest nyeste. Håper liksom at jeg får fiksa det. mvh Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå