Idunn Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvordan kan jeg skifte farge på øyne i photoshop CS3? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Du kan markere øyet med lasso tool eller hva du vil og trykke Ctrl og U så kommer det opp et "Hue Saturation" vindu husker ikke helt hva det heter, der kan du i hvertfall endre farge lett som et plett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Her er et exempel. Lenke til kommentar
Idunn Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Hvordan nøyaktig gjorde du det? Jeg får det ikke til i det hele tatt jeg... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Bruk lassoverktøyet til å lage ein markering rundt pupillen. Gå so til Image --> Adjustments --> Hue/Saturation. Dra på Hue-spaken for å endre farge. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg markerer ofte øynene (irisen eller hva det heter), og legger på et lag med color balance. Det gir ganske fine muligheter for å endre farger på shadows og highlights og. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg skjønner ikke....? hjelp? Jeg skal lage et julegave bilde til ei venninde.. Så skal jeg redigere bildene først, så de blir stilige. Men hvordan får man endret øyefarge, og hvordan kan man "male" med svart-hvitt pensel, få man velger selv hva som skal ha farge og ikke? Fins det noen instruksjons-side om dette? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det du lurer på heter masking, søk på en tutorial etter det. Er litt stress å forklare det til en person som ikke vet basicsa engang. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Åpne bildet. Forstørr det slik at du bare ser øynene. Bruk lasso-tool til å markere rundt hornhinnen (altså der øyenfargen er). Bruk så lasso-tool til å markere bort det svarte i øyet, hold alt nede for å fjerne områder). Bruk så lasso-tool for å inkludere hornhinnen på det andre øyet (hold shift nede for å inkludere i forrige markering). Bruk lasso-tool igjen for å fjerne det svarte i det andre øyet. Sånn. Da er markeringen ferdig. Åpne hue/saturation. Dra i spakene til du får den fargen du ønsker. Trykk OK. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Kan jo prøve da? Jeg har jo gjort det før, men det er så lenge siden... ER absolutt ikke håpløs i dette, men jeg er utolmodig, og må få sendt inn bildene snart. Skaffet meg photoshop i kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå