robertaas Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Rett etter at oppstart av XP har begynt kommer det et kort øyeblikk et med bluescreen før min Shuttle PC booter. Bluescreenen viser blandt annet: bad_pool_caller STOP: 0x000000C2 (0x00000043, 0xDDA3E000, 0x00000000, 0x00000000) -PC har ikke fått ny HW, programmer eller drivere nylig. -Ved å trykke F8 ved oppstart kan jeg velge "safe mode", men under oppstart kommer da samme bluescreen. -Leste her på forumet at bytte av RAM kunne hjelpe, men det hjalp ikke i mitt tilfelle. -Det står også på bluescreenen tips om at man kan prøve å slå av BIOS-opsjoner som "bufring eller skygging". Ved å holde inne "delete" ved oppstart kommer jeg inn i en meny for BIOS, men den har ikke noen slike valg. Noen som har noen tips om hvordan jeg kommer meg videre? Lenke til kommentar
maheath Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Er visst litt vanskelig den der.... f.eks. http://www.pcfixreview.com/blog/2007/07/12/bad-pool-caller/ Står at det ofte er USB-dingser som gjør det - har du prøvd å plugge ut alt sånt før du starter opp maskinen? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Hadde kun mus/keyboard via USB. Hjalp ikke å fjerne dem. :-( Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Noen ideer om hvordan man kan få slått av "bufring eller skygging" i BIOS? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Har nå også skiftet batteri på hovedkortet, men akkurat samme blåskjerm kommer fortsatt. :-( Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ga opp å redde innhold på disk og prøvde å installere XP på nytt, men fikk bare "ukjent disk" når jeg skulle velge hvor jeg skulle installere. Kjøpet en ny harddisk og der kom jommen akkurat samme feilmelding igjen. Hva i huleste kan være feil med denne maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå