VisualStudio Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hei Har tittet litt rundt, og funnet jævla mye rå skrivebord i Ubuntu (da må Decline sitt nevnes). Lurte på om dette er noe som er mulig i Fedora også? Er helt blank og ny i Linux, så om dere kunne hjelpe litt? Takk, Takk Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Fullt mulig i Fedora også ja. Du nevnte ikke om du bruker KDE eller GNOME. For GNOME sjekk gnome-look, for KDE sjekk kde-look. Ny bakgrunn, gjennomsiktighet og nytt ikontema er en bra start Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) åja, takk Bruker Gnome Hvordan kompilerer jeg .tar,gz pakker? tar xvzf pakke.tar.gz eller n oe? Endret 20. november 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
haalo Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 åja, takk Bruker Gnome Hvordan kompilerer jeg .tar,gz pakker? tar xvzf pakke.tar.gz eller n oe? En fil med endelsen tar.gz er et arkiv, på samme måte som rar- eller zip-filer. Anbefaler at du bokmerker Linuxguiden. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 åja, takk Bruker Gnome Hvordan kompilerer jeg .tar,gz pakker? tar xvzf pakke.tar.gz eller n oe? Regner med at det er skins/musepekere eller noe slik du har lastet ned, disse trenger man ikke komplilere, da de bare inneholder bilder, tekstfler som bestemmer utseende osv. Ubuntu's theme-verktøy kan "installere" disse pakkene automatisk (åpne verktøyet og velg installer) og jeg tror dette gjelder i noen grad for Fedora også. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Ny i Fedora jeg og, lurer på det samme xD Fant bare Emerald Theme manager? Men det er noe jeg har lastet ned i ettertid ? Hvordan behandler jeg de forskjellige filtypene? Nå har jeg lastet ned en screenlet (?), med .xml og .py filer i. Jeg har en iconcrc og index.theme og noen mapper i "glass-icons". edit: Jeg driter i skinninga Men skla følge med på tråden, og se om trådstarter får det til. Da skal jeg prøve meg og.. Endret 20. november 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
Decline Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 I System-menyen skal det være noe sånt som "Utseende", hvor du kan åpne opp .tar.gz -filer. Som GTK2-temaer, Metacity-vindustema, ikoner og pekere. Vanskeligere er det ikke Så kan du høyreklikke på menylinja di, velge egenskaper og stille farge, gjennomsiktighet etc. En pen wallpaper hjelper også veldig på, se på gnome-look.org og deviantart.com Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Det er også mulig å kopiere innholdet direkte til en under mappe .themes i hjemme mappa (trykk ctrl+h for å se skjulte mapper). F.eks med glass-icons så blir mappe strukturen /home/bruker_mappe/.themes/glass-icons/* Ellers som nevt over så kan man bruke: System -> Brukervalg -> Utseende og oppførsel -> Utseende for å endre på bl.a tema eller legge til nye ting. Det pleier å være en bruksanvisning på gnome-look.org for hver enkelt "innlegg". Endret 21. november 2007 av Crowly Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 ok, jeg er muligens helt dust nå, men.. Jeg har jo, denne glass-icons mappen, med mappen "scalable" som har masse undermapper. Og filene "iconcrc" og "index.theme" Jeg flyttet de til .theme mappen, og gikk også til System -> preferences -> Look and feel -> Appearance. Der valgte jeg "install" under fanen "themes" og en dialog dukker opp. Som sier at det må være "theme packages". Går jeg inn i "Glass-icons" mappen da, kommer det ingen filer, kun mappen og undermappene. Velger jeg "all files" der det står "theme packages", og trykker på "index.theme så kommer "The file format is invalid" Er jeg helt på trynet? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Ja Den "Appearance"-greia hvor du skal åpne opp "theme packages" åpner bare opp pakkede filer. Altså en fil som har filetternavn "tar.gz", "tar.bz" og lignende! Du åpner ikke mapper med den (mappene ligger inni den pakka filen). Men om du har lagt mappa "glass-icons" inni mappa ".themes" burde den automatisk komme opp som et tema i "appearance"-velgeren. Se nøye etter... Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Ok xD Men, jeg er helt sikker på at den ikke er der. I ".themes" mappa, lå det ingenting fra før av heller. Ja, har på show hidden files Edit: JEg fikk det til Faen så komplisert jeg skulle gjøre det Ok, neste spørsmål. Jeg har AWN manager. Så lastet jeg ned denne: http://gnome-look.org/content/show.php/AWN...e?content=65391 "Applet installation failed" ? Endret 21. november 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg har jo, denne glass-icons mappen, med mappen "scalable" som har masse undermapper. Og filene "iconcrc" og "index.theme" Jeg flyttet de til .theme mappen, og gikk også til System -> preferences -> Look and feel -> Appearance. Der valgte jeg "install" under fanen "themes" og en dialog dukker opp. Som sier at det må være "theme packages". Går jeg inn i "Glass-icons" mappen da, kommer det ingen filer, kun mappen og undermappene. Velger jeg "all files" der det står "theme packages", og trykker på "index.theme så kommer "The file format is invalid" Er jeg helt på trynet? Ja, du har missforsto det jeg skrev. I .themes så skal KUN glass-icons mappa ligge, så i glass-icons mappa så skal scalable mappa, iconcra og index.theme ligge så kan du velge å bruke glass-icons ved å velge nytt ikon sett under Appearance osv. Endret 21. november 2007 av Crowly Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Got it Noen som kan svare på forrige posten min? Endret 21. november 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Decline Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det er vel et tema, da må du jo gå inn på AWN-manager > Themes > Legg til, og så velge pakkefila. Gjorde du det? Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Ja, gjort det. Har nå to slike i listen, men når jeg trykker på "apply", så skjer det ingenting? trykker jeg "save" så lagres temaet som .tgz på skrivebordet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå