HøttenTøtt Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hei, er en lite gutt på 15år som må ha ting inn med teskje Jeg lurte på noe angående kjøler til min E6600. Det er en vifte på en kjøle ribb av et lag er kjøleribben prossoren? Er det i såfall selve vifta jeg må fjerne for å eventuelt sette på denne her? Eller må jeg og ta av den runde metall dingsen som er under vifta? Legg med noen bilder så dere ser hva jeg babbler om Kom også med tips til andreledes vifte som kjøler bedre EDIT: Har overklokka E6600 så nå går den stabilt på 3,2Ghz ligger på rundt 40*c når jeg ikke kjører noe krevende programmer. på fullt ca 65-70, har tenkt å overklokke til rundt 3,6 så trenger hjelp til å finne en kjøler som kjøler bra(ikke vannkjøling siden det er for avansert og dyrt for meg) Har bare den ene vifta i kabinette som vises på bilde(den blå i fronten) Så trenger og hjelp til å finne vifte som er bra til å ha bak i kabinettet Setter pris på alle svar Endret 19. november 2007 av HøttenTøtt Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) BUMP Har dette hovedkortet. Tenk å kjøpe denne CPU kjøleren. Har sett at noen må ta av hele hovedkortet for å montere Må jeg det?(så at det stod som komentar på en annen kjøler) Har denne prosessoren Jeg tror jeg hyar en 4 pins kontak og ser at dette er en 3pins kontak, passer det? Takk for all den hjelpen jeg får(hvis jeg får noe ) Endret 20. november 2007 av HøttenTøtt Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 <Teskje modus on> Kjøleribba er "den runde dingsen under vifta", vifte+ribbe=Kjøler. Skal du bytte kjøler, så må både ribbe og vifte fjernes og byttes med nytt sett. Enkelte kjølere bruker en festeanordning som har en plate som festes på baksiden av hovedkortet for å gi bedre støtte. Hvordan den festes på ditt hovekort, med socket 775, kan du kanskje lese på hjemmesidene til kjøler produsenten. ASUS : http://www.asus.com/products.aspx?l1=16&am...amp;modelmenu=1 The patented retention module enables easy installation in three simple steps even without removing the motherboard from the system or memory modules form the board and regardless of the processor platform Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Heisann Slet litt med å lese innleggene dine pga noen rare formuleringer og noen skrivefeil. Men .. Du skal ha ny kjøler, sant ? Jeg har samme CPU og har akkurat kjøpt denne kjøleren (det følger med vifte også). Vi anbefale den! Den måtte jeg ta ut HK for å montere da mitt HK ikke hadde sånn bakplate der hvor man fester kjøleren. Om ditt har det vet jeg ikke. Når du skal skifte kjøler så må du ta av både vifte og den metall ribba. Om du ikke har montert den selv, og derfor ikke vet hvordan kjøleren er festet, så er det de 4 sorte klipsene du må løsne ved å vri de en til de spretter opp. Er en liten pil på dem som viser hvilken vei du skal vri. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 HeisannSlet litt med å lese innleggene dine pga noen rare formuleringer og noen skrivefeil. Men .. Du skal ha ny kjøler, sant ? Jeg har samme CPU og har akkurat kjøpt denne kjøleren (det følger med vifte også). Vi anbefale den! Den måtte jeg ta ut HK for å montere da mitt HK ikke hadde sånn bakplate der hvor man fester kjøleren. Om ditt har det vet jeg ikke. Når du skal skifte kjøler så må du ta av både vifte og den metall ribba. Om du ikke har montert den selv, og derfor ikke vet hvordan kjøleren er festet, så er det de 4 sorte klipsene du må løsne ved å vri de en til de spretter opp. Er en liten pil på dem som viser hvilken vei du skal vri. Er det da sånn at jeg må ta av Strømmforsyninga og alt eller bare løsne skruene og ta den ut med alt tilkobblet? Så på den kjøleren du har, hvor mye kjøler den og hva er kjølepasta? Takk for begge svar Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ja har litt problemer med og forstå denne tråden, men skal komme med mitt innspill: -For og fjerne cpu kjøler tar du ut den ledningen som er festet til HK og skrur ut de fire svarte "skruene" i hjørnene( de som er merket med piler ja) - Du har nå 1 stk kjøler i din hånd og 1 stk cpu som trenger ny - Dersom du kjøper en kjøler som ikke du må ta ut HK for og feste, så er det den samme prosedyre som og ta den ut(tror jeg). - Dersom du kjøper kjøler som du må ta ut HK for og feste(noe som er mest sannsynlig) har jeg alltid tatt ut alle ledninger som går fra strømforsyningen til HK. Det som skal ut når du tar ut HK er: Hovedkort også kjent som HK,skjermkort er det også lurt og ta ut. Og til slutt beklager jeg for min dyslektiske skrive metode, angående det og bare ta ut strømforsyning og plugge fra dvd rom hd osv så har jeg aldri prøvd den metoden. Og til slutt dersom jeg har feil i no så er det bare og slå meg, har ikke verdens største kunnskaper om dette, men håper det ble litt klarere. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Ja har litt problemer med og forstå denne tråden, men skal komme med mitt innspill: -For og fjerne cpu kjøler tar du ut den ledningen som er festet til HK og skrur ut de fire svarte "skruene" i hjørnene( de som er merket med piler ja) - Du har nå 1 stk kjøler i din hånd og 1 stk cpu som trenger ny - Dersom du kjøper en kjøler som ikke du må ta ut HK for og feste, så er det den samme prosedyre som og ta den ut(tror jeg). - Dersom du kjøper kjøler som du må ta ut HK for og feste(noe som er mest sannsynlig) har jeg alltid tatt ut alle ledninger som går fra strømforsyningen til HK. Det som skal ut når du tar ut HK er: Hovedkort også kjent som HK,skjermkort er det også lurt og ta ut. Og til slutt beklager jeg for min dyslektiske skrive metode, angående det og bare ta ut strømforsyning og plugge fra dvd rom hd osv så har jeg aldri prøvd den metoden. Takk for ditt innlegg Er det noen som har forslag til CPU kjøler der jeg slipper å ta ut HK? Hadde vært kjempe fint Vil bare ha noe som kjøler bra Og til slutt dersom jeg har feil i no så er det bare og slå meg, har ikke verdens største kunnskaper om dette, men håper det ble litt klarere. Endret 20. november 2007 av HøttenTøtt Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Denne er jo mange fornøyd med jaffal. Mener på at om du går på prisguiden på cpu kjølere og avansert søk og setter festemåte: standard så er det de du ikke trenger ta ut HK for å montere. De kan være temlig harde noen av de knottene på kjøleren å få på plass. Er litt skummelt når HK bøyer seg og du ikke får den nedi, men skal gå greit Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Denne er jo mange fornøyd med jaffal.Mener på at om du går på prisguiden på cpu kjølere og avansert søk og setter festemåte: standard så er det de du ikke trenger ta ut HK for å montere. De kan være temlig harde noen av de knottene på kjøleren å få på plass. Er litt skummelt når HK bøyer seg og du ikke får den nedi, men skal gå greit Tusen takk for svar Så med andre ord, så er "standar" feste måte de jeg skal se etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå