petterpann Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Som 21 år har jeg vært innom flere jobber i livet. Hver gang jeg starter i ny jobb angrer jeg på at jeg ikke søkte jobb som heltidssjåfør i et eller annet yrke, men har på en måte lagt dette på is, da jeg ikke har lappen til store kjøretøy eller kurs til å kjøre taxi. Saken er den at jeg elsker rett å slett å kjøre. Jeg kjører lett 6-7 med et par pauser og nyter hele turen. Som vekter kjørte jeg lett 8-9 timer hver natt, men måtte kombinere dette med mye løping, så jeg ga opp. Tror virkelig dette er noe for meg. Er det mulig å få støtte til klasse C eller et greit yrke som sjåfør med klasse B? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 En del busselskaper betaler D-lappen hvis du vil jobbe for dem, vil du ofre 6mnd så kan du jo søke deg inn på transportfag, da får du det meste av sertifikater samt fagbrev teorien som yrkessjåfør. http://www.transportfag.no/default.asp Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Så man må ikke gå 2 år lærling som yrkessjåfør for å oppnå fagbrevet? Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ta taxilappen. Det er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nordlandsbuss har en rekrutteringsordning for sjåfører nå, både buss og lastebil. Gratis utdanning og jobb etterpå. Sjekk ut www.nordlandsbuss.no Lenke til kommentar
parleur Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nordlandsbuss har en rekrutteringsordning for sjåfører nå, både buss og lastebil. Gratis utdanning og jobb etterpå. Sjekk ut www.nordlandsbuss.no Å dette var flotte greier! Busslappen koster 30 000 sist jeg sjekket. Men som agvg: nevner kan man få fagbrev yrkessjåfør kun etter 6 måneder?? Dette hørtes interresant ut. Har almennefag fra før av, men angrer. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Fagbrev får du nok ikke, men førerrett for nevnte klasser, samt kjøreseddel for buss får du. Man må ha kjøreseddel for å tjene penger på persontransport. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 En annen løsning er vel budbil. Da kjører du jo som regel varebil som ikke krever annet enn klasse B. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Går nok ut fra at for eksempel Nordlandsbuss har ordninger som gjør at du kan få fagbrev på jobb for bussselskapet, selv om du bare får førerrett i første omgang. Ettersom at at slike selskaper liker å ha ansatte i mange år, har de ordninger for slikt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå