loffen90 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hei! Jeg trener basketball og har lett for å få kraftig sting når jeg løper mye. Jeg kommer hjem fra skolen ca 1 time før trening og spiser ofte da middag rundt en halv time til 1 kvarter før trening. Er det noe jeg kan gjøre for å ungå å få sting? noe jeg kan spise, noe jeg kan gjøre? Alle råd er velkommen (hvis du ikke vet hva sting er, så er det en kraftig sviende følelse i magen. Som om noen stakk deg med kniv rett i magen) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 vil bare si at "Hold" er et annet ord for sting Hvordan man kan unngå det vet jeg fint lite om, jeg er selv litt plaget av det. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Well... hva med å ikke spise så tidlig før trening? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har hatt gode resultater med å unngå sting/hold ved å gjøre følgende: 1. Prøv å la det gå en stund mellom du spiser og du skal jogge, minst en time 2. Når du får hold, prøv alikevel å holde det gående så lenge du klarer. Min erfaring viser at du etter hver kan holde på lenger og lenger før du for hold, og til slutt går det faktisk over uten at du trenger å slå ned på tempoet. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jess,som sagt..IKKE spis mindre enn 1,5t før du trener.. Og får du hold så fortsetter du..vet det gjør ooondt,men ikke stopp,det blir verre og verre og tilslutt forsvinner det Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har hørt at hvis man fortsetter å presse etter man har fått sting/hold, så kan man til slutt utvikle kronisk sting. Men det er vel kanskje snakk om ekstreme tilfeller. Ikke vet jeg Mitt tips er iallfall å tenk på noe annet, når du får sting, og viktigst er å spise i god tid før trening, og ikke drikke for mye. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Sting får du når det forsatt er mat i termveiene når du begynner å få høyere puls. Dette kan du få bort ved å ikke spise 1 1/2 time før trening, og det måltidet skal bestå av et par skiver eller noe annet næringsrikt, ikke en stor middag. Vis du får sting så strekker du hendene høyt! i været sånn du får strekt ut magen, og masser der du har sting. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 jeg har hørt at man skal ta noe lite og tungt; for eksempel en stein i hånda på den siden hvor du ikke har hold/sting, og jeg mener det også hjelper. kan bli vanskelig å løpe med armene i været :!: Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Middag før trening bør du holde deg langt unna, uansett hvor lenge du venter. Min erfaring er at jeg må vente opp til tre timer etter middag og da er det nesten klart for neste måltid igjen. Gå heller for enkel mat 1.5 time før trening, og ta middagen etter. I basketball løper du jo ikke så veldig langt, men jeg pleier å si til meg selv at hovedmåltidet er 'X antall mil' timer før start(ikke før 1.5 time), og heller fylle på med en børdskive eller banan før, hvis det er snakk om veldig lange turer. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Sjekk Her hvor det holdes konserter så velger du en annen by og oppholde deg i. Endret 30. november 2007 av War Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Jeg har hatt gode resultater med å unngå sting/hold ved å gjøre følgende: 1. Prøv å la det gå en stund mellom du spiser og du skal jogge, minst en time 2. Når du får hold, prøv alikevel å holde det gående så lenge du klarer. Min erfaring viser at du etter hver kan holde på lenger og lenger før du for hold, og til slutt går det faktisk over uten at du trenger å slå ned på tempoet. visst du får sting hjelper det å plukke opp en stein og knipe den i hånden(det skakal gjøre litt vont) mens du jogger rolig... det hjelper å stramme mage musklene visst du skal sette i et "støt"... Edit: spiser du rett før trening er du dømt til å få sting.. ta deg heller en banan eller et eple(evt. andre typer frukt) BTW: sting forsvinner når en er litt bedre trent... Endret 2. desember 2007 av 2ball(s) Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Sjekk Her hvor det holdes konserter så velger du en annen by og oppholde deg i. Eventuelt kan han også prøve å ikke få for store/dype kuttskader. Lenke til kommentar
pasient07 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Sting er no HERK!! Ødelegger hele treningsøkta spør du meg! Det er vel ingen generell formel på hvordan å unngå hold, men ett godt tips er nok å ikke spise rett før trening ja. Noen enkle tips om hvordan du kan unngå hold, evt. takle hold om det ikke kan unngås kan du se her: Hold eller sting. Mitt råd: HOLD UT Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Spis værtfall 1 time før treningen. Min anbefaling, funker fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå