Gå til innhold

Where to buy Rubiks kuben

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå har det seg sånn at jeg har en rubikskube , men den begynner å bli alvorlig slitt. Og i den anledning benytter jeg anledningen til å spørre om noen har noen som helst idè om hvor man kan få tak i en slik kube? Jeg ser dem ingen steder? Hadde vært flotters om noen viste hvordan eller hvor det var å mulig å få tak i en. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hvis du ikke har skaffet en allerede så bør du sjekke bokhandler og leketøysbutikker. Jeg kjøpte meg en ny en (original) i en bokhandel i Skien for noen uker siden, rett etterpå fant jeg en billig kopi i en leketøysbutikk på samme senteret (herkules)

Kjøpe min på sokrates inne i byen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heisann!

Nå har det seg sånn at jeg har en rubikskube , men den begynner å bli alvorlig slitt. Og i den anledning benytter jeg anledningen til å spørre om noen har noen som helst idè om hvor man kan få tak i en slik kube? Jeg ser dem ingen steder? Hadde vært flotters om noen viste hvordan eller hvor det var å mulig å få tak i en. :)

teknikmagasinet har rubiks kube.

www.teknikmagasinet.no

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har kjøpt MANGE kuber på cube4you.com . Det er en kube butikk i Shanghai som har VELDIG gode kuber til rundt 2-4dollar. De har en ekstrem billig frakt(billigere enn å sende en lik pakke Trondheim-Oslo). Kubene er laget for de som vil løse dem raskest mulig med innebygde fjærer. Sånn at du kan enkelt vri kuben selvom nooen hjørner blokkerer. Lykke til;)

Lenke til kommentar

Bare husk å kjøp en original en og ikke en billig kopi som noen nevnte tidligere her ja, og ikke en som går i stykker med en gang du skal rotere på den. De originale har som regel et lite klistremerke med bilde av en rubiks cube eller et dødningshode på den midtserste klossen på den hvite siden ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Clas-ohlson har de billigste kubene av rubiks typen, iallefall i Bergen.

De andre stedene som norli tar 10-20 kr. mer for den.

Ellers får du veldig god kube fra cube4you.com (dårlig side, men gode kuber) - disse er da en DIY cube, og ikke rubiks.

Endret av Okse_ku
Lenke til kommentar

Kvalitet...

Utifra videoen ser det ut som om den er laget med et tynt lag av plast, så den knekker vel lett. Dessuten så det ut som om den hadde mange lock-ups.

Den ser ut som om en 15 kroners kube man kan kjøpe på lekebutikken som min lillebror fikk til jul en gang;

bitene knakk etter at vi hadde sprayet silikon på den.

EDIT: du kan evt. kjøpe noen kuber på ebay, hvis du ikke stoler på cube4you. Dog bør du lese reviews og sånt for å sjekke kvaliteten.

Endret av Okse_ku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...