Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistet mulighet til å avinstallere programmer via Kontrollpanel

Anbefalte innlegg

Min bærbare datamaskin hadde for en tid tilbake noen problemer med nærmest regelmessig å slå seg av minst en gang hver kveld. Av en eller annen grunn ga dette seg plutselig, men i kjølvannet har jeg oppdaget et problem som jeg tror har oppstått i omtrent samme tidsrom.

Legg til/fjern komponenter i kontrollpanelet har nå blitt litt snålt. En del programmer jeg VET er installert på datamaskinen og som jeg også vet sto på denne listen før, er nå blitt borte. Samtidig er muligheten for avinstallasjon av omtrent 60% av de resterende programmene blitt borte, altså at det ikke finnes noe knapp for fjerning.

Noen ideer på hva jeg kan gjøre? Vet selvsagt at en løsning er å formatere, men har liksom lyst å beholde mesteparten av det jeg har av filer o.l på nåværende tidspunkt.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo alltids prøve en systemgjenoppretting til et tidspunkt før det tullet begynte. Det skal ikke ha noe å si for filene dine. Jeg sier "skal ikke ha" fordi ingenting er 100% sikkert i dataverden ;) Jeg har ikke mistet noe pga gjenoppreting før iallfall.

Men før det kan du installere bare programmene på nytt, eller iallfall de som ikke "fungerer" i Legg til/Fjern-oversikten. Se om de dukker opp igjen som normalt der etter du har installert de.

For å avinstallere de først (hvis de fortsatt virker da?) så prøv å gjøre det via Startmenyen/Alle programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...