Gå til innhold

Q6600 er jammen meg en kjølig liten sak :D

Joffer

Anbefalte innlegg

Sitter her og kjører 4 instanser av CPU Burn-in, en på hver kjerne (har satt affinity) og til "vifte" har jeg et tårn av en Scythe Ninja vifteløs kjøleribbe. Har kjørt programmene i ca 20 minutter nå og temp på CPU har stabilisert seg på 43 grader :D Ikke værst uten aktiv kjøling! Har heller ingen vifter i kabinettet som blåser mot kjøleribba. I vanlig Windows ligger temp'en på kjølige 29-30 grader.

Ser gode overklokkingsmuligheter her ja, kanskje enda mer om jeg setter på en stor rolig vifte :D Sweet! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus sin PC Probe II. Jeg har siste revisjon av Q6600 da, SLACR saken :) Bare for moro så satt jeg inn en 12cm vifte som dessverre bråker for mye til at det er aktuelt å bruke den. På minimal hastighet så har jeg rundt 28 grader når jeg bare driver med enkel surfing, som å skrive her, og 38 grader når jeg kjører full load på alle cores. Gir jeg mer guffe på vifta (høres ut som en skikkelig hårføner) så går "idle" ned til 25 grader, mens ved full load gir behagelige 35 grader.

Kan jo være Asus er på ute på tur da, men jeg har ikke merket noen stabilitetsproblemer uten vifte så at det er "kjølig" kan jeg tro. Blir nok til litt overklokking senere. Alle tall er med kabinettet lukket selvfølgelig, men den ene siden er perforert :)

Kjører forresten Vista Ultimate x64

Update: Kan se ut som at CPUen er litt varmere enn Asus sier, som du ser av Everest i screenshotet; opp mot 56 grader. Har kjørt på med prime og occt :D Ingen vifter lengre, så godt fornøyd uansett da.

post-3253-1195511015_thumb.jpg

Men jeg ser også at minnet mitt ikke blir satt rett av bios (auto). Er 4x1GB Geil DDR2-800 4-4-4-12. får fikse når jeg tester litt overklokking :)

Endret av Joffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...