alec1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Virker som om jeg har akkurat samme problem nå, men er ikke sikkert at det er det likevel. Jeg har jobbet med en side på en egen webserver og alt fungerte fint, så laster jeg opp alt til webhosten. Ingen forandringer blir gjort. Så tester jeg siden min på den nye hosten og alt ser ut til å fungere fint, til og med innloggingen. Ingen sessions ser ut til å bli glemt helt til jeg går til filen som heter admin.php. Da glemmes alle sessione. Jeg tenker med en gang at det må være noe med webhosten siden alt fungerte fint på min egen server, men etter litt feilsøking kan jeg ikke finne noe som helst rart. Men det kan jo egentlig ikke være noe feil med webhosten heller siden alle de andre filene fungerer greit. Så tenker jeg at jeg liksågodt kan se igjenom koden til admin.php enda en gang, men kan ikke finne noe rart der heller. Så tar jeg i bruk elimineringsmetoden og fjerner litt og litt av koden helt til jeg finner problemet, som er denne linjen: $usr = $_GET['usr']; Det er da ikke noe feil med den, men så kommer jeg på at en av sessione mine også heter 'usr'. Problemet mitt er i hvert fall løst men jeg kan ikke si at jeg skjønte det helt. Noen som har en forklaring? Trådstarter: kanskje du har samme problem? Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg ville laget en egen session håndtering. *Bruker ankommer nettsted* 1. Skriv en cookie *Bruker logger inn* 2. Les cookie (1) (her sjekker du om clienten har cookies aktivert) 3. Valider brukernavn/passord 4. Skriv en md5 (generert av brukernavn+passord+dato+klokkeslett) til en database/fil og sett det i en cookie dersom cookies er aktivert i klient (dette sjekkes i pkt. 2). Hvis ikke cookies er aktivert må md5'en skrives som en get variabel i urlen. (krever litt $_SERVER(QUERY_STRING) manipulering. Og husk at samtlige linker på siden som krever innlogging må ha md5'en i seg) Nå kan denne md5'en leses for hver request og sammenliknes med verdi i database/fil. Du kan gjerne legge dato og klokkeslett sammen med den genererte md5'en for å kunne ha en session timeout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå