ZeRKoX Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har nå funnet ut at det ikke er scriptet som er feil, siden det fungerer hos start.no Jeg sitter å snakker med support til one.com for å prøve å finne feilen. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Hei. Jeg har et problem med sessions. Jeg har laget et loginscript, som fungerer helt fint når jeg kjører det hos start.no, men når jeg kjører det på mitt webhotell (som er hos one.com), så blir sessionen "glemt" når jeg går til neste side. Er det noen som vet hva som forårsaker dette? Her er eksempler på scriptene. Du logger på i høyre meny med brukernavn og passord "test". Når du har gjort det, så prøv å klikk på kontakt eller på hjem, da vil du se at på obrestad.org, så forsvinner session-variablene, og du er logget ut. Det gjør dem ikke på start.no sine serverer. Er det noen som har peiling på hvorfor dette sjer, og hvordan jeg kan unngå dette? Start.no ww2.obrestad.org Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Prøvde du tipset mitt om session_save_path()? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hm.. Jeg får ingen cookies fra siden. Kan du legge ut en phpinfo? (altså, følgende i f.eks phpinfo.php: <?php phpinfo(); ?>) Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Her er phpinfo: http://ww2.obrestad.org/phpinfo.php Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Som sagt, opprett "/customers/obrestad.org/tmp", chmod denne til 777 og sett den mappen til session.save_path i din php.ini. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Kan du forklare hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Logg på via FTP, naviger deg til "/customers/obrestad.org/", opprett en mappe med navn "tmp", høyreklikk på mappen og velg "chmod" (eller lignende) og sett dette til 777. Åpne filen "/customers/obrestad.org/obrestad.org/config/php5.ini" og finn linjen med "session.save_path" og sett denne til "/customers/obrestad.org/tmp". Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Hva om jeg ikke har tilgang til de mappene gjennom FTP? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hmm... ok... Vel, opprett mappen et sted du har tilgang og legg til dette øverst i index.php: session_save_path("full sti til mappen"); Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Hmm... ok...Vel, opprett mappen et sted du har tilgang og legg til dette øverst i index.php: session_save_path("full sti til mappen"); skriver jeg "session_save_path("full sti til mappen");" i en egen php-fil som jeg kjører en gang, så er den instillingen fastsatt? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nei, dessverre... Sett den linjen øverst (over session_start()). Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Sessionen blir dessverre fremdeles glemt? Er det andre her som har problemer med session hos one.com? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Har du virkelig kjørt session_start(), og har sørget for å ikke kødde den til med noen @? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Men som tidligere sagt, er det noen her som har erfaringer hos one.com? Hadde vert kjekt å vite om det bare er jeg som har dette problemet... Lenke til kommentar
Mexicanhat Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Kan det hende at sessions-iden ikke legges til urlene og derfor vet ikke scriptet hvilken session brukeren hører til. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Hvordan kan jeg finne ut av det, og fikse det? Lenke til kommentar
Mexicanhat Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvordan kan jeg finne ut av det, og fikse det? PHP lagrer sessjonsiden i en cookie dersom brukeren tillater cookies. Dersom brukeren ikke tillater cookies så legges sessjonsiden til i urlene. Det er nok ikke problemet da de fleste har cookies enablet og da skulle scriptet ditt fungert. Tror feilen ligger i webhotellet ditt..kanskje de ikke tillatter å lage sesjoner. Er ikke så godt på server configurasjoner, men kanskje det er noe i config-filen til webserveren som har disablet sessjoner.. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 webhosten min sier at jeg kan lage sessions. Det er og blir et mysterium for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå