Gå til innhold

HK og CPU for HTPC

bwa

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få et kjøpsråd for valg av et hovedkort med integrert skjermkort og lydkort. Skal brukes i en HTPC i stua, så det er av betydning at strømforbruket er lavt og med gode strømstyringsegenskaper. S-video og HDMI ut er et must, ellers er det ingen spesielle krav.

Forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feil del av forumet :) (se signatur - evt. er det andre plasse som er godt egnet)

Vil heller anbefale deg Gigabyte sitt 690G-kort. Du får da s-video og komponent via bracket samt optisk S/PDIF.

Vet ikke hva du ener med strømstyring, men kortet har "skjult" BIOS med en del snadder...

Hva mener du med bracket ?
Lenke til kommentar

Hei.

Hvis du ser under "Alle detaljer" så kommer det mer info frem. Der står det støtte for HDMI.

Bracket, er en brakett til å sette inni bak på PC-en der du setter andre ekspanjonskort med ledning inn til hovedkortet.

Tar ikke opp noen pci spor men bruker en av plassene hvor du kan ta ut "deksel" for ekspansjonkort. Ble det forstått?

mvh bjørn roger

Lenke til kommentar

Selv bygde jeg med disse komponentene når jeg bygget for litt over to mnder siden:

Abit Fatal1ty i90hd

Intel Core Duo E2140

Grunnen til at jeg valgte den cpuen var at jeg tilfeldigvis hadde en liggende.

Om abit kortet vil jeg si at det er ett bra kort med HDMI, men jeg hadde litt problemer med HDMI og lyd. Noen av driverene som ligger på Abit sine sider som ikke passer sammen. Lydkortet virker og veldig bra.

Ellers har jeg disse delene:

Kingston 6200 - 2gig

Antec Fusion 430 w

Samsung 500 gig

Bestilte fra Amentio, noe som jeg ikke kommer til å gjøre igjen... lang lev.tid pluss at jeg har aldri fått dvdbrenneren min.

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar
X2 4000+, 65nm

Kingston Value 1 x 1GB, 667MHz

Huff det mye som jeg trenger råd på her....

er at HK har DDR2 800 som spec på minne, antar det da er ok med både DDR2 PC533, PC667 og PC800 ?

Holder det med PC533 siden prosessoren ikke er et råskinn ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, jeg har nå hatt dette kortet GIGABYTE GA-MA69GM-S2H (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1602269) i en stund og kan bare si at det har vært et helvete å bruke.

Krasher bare du sier BØ litt høyt. Har egentlig kun installert Win XP SP2 og lagt til alt av kritiske fixer. Har installert alle støtteprogrammene fra GIGABYTE CD og j.River MC + netRemote.

Har ofte opplevd at kortet ikke ville starte etter en bluescreen. Og da har disklampen lyst kontinuerlig. En ny restart vil så hjelpe. Jeg har også byttet ut harddisken til en flunkende ny Samsung spinpoint, men det samme skjer....

Litt skuffende egentlig... Spennede med selvbygg, kanskje litt FOR...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...