Gå til innhold

Støttes amd x2 av ati 200p?

Nuhvok

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet om AMD Athlon 64 X2 4200+ s939 støttes av Ati Radeon Express 200p (chipset)?

Etter å ha søkt gjennom AMD sine sider og diverse forum via google finner jeg ingenting som hverken bekrefter eller avkrefter dette, ser noen steder at de sier det støtter Athlon 64 of Athlon FX men de sidene er ikke oppdatert på 2 år.

Noen som har noen erfaringer eller bedre kilder en jeg har funnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde sjekke produsentens nettsider, men normalt sett tror jeg hovedkortet vil støtte alle prosessorer som er lansert for sokkelen. Dette brikkesettet tror jeg finnes for både sokkel 939 og for sokkel 754. Det er også mulig at en BIOS-oppdatering er nødvendig, som du også må sjekke på produsentens nettside.

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke finner det på sapphire sine sider? De har jo mange hovedkort listet i allfall. Det beste er jo om du finner modelnummeret/navnet til kortet, noe ala "PC-A9RD480" e.l. Merk at det er mulig kortet er listet under crossfire xpress 1600 eller noe sånt, da jeg tror dette brikkesettet ble gitt nytt navn når AMD kjøpte ATI. Eneste måten å være sikker på er vel om du finner modellnavnet til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Nei det ser dårlig ut, jeg kan i allfall ikke finne det hovedkortet der på sapphire sine sider. Jeg tror de fleste (eller kanskje alle) s939 hovedkort støtter X2-prosessorer med en BIOS-oppdatering, men når man ikke kan laste ned ny BIOS fra produsentens hjemmeside så er det jo ikke så enkelt å vite om det går eller ikke.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...