DonRocco Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg skal bygge en pc som jeg skal bruke hovedsaklig til video-redigering, men også til spill, tekstbehandlig osv. Vet noen hvilken prosessor, grafikk-kort, hd som er best på dette området. Har hørt at amd og nvida ikke er kompatiblet med en del ting i video-verden, er dette sant? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hvis du sier en sum du skal bruke, så kan nok flere her si sine "drømmepcer" til deg:D Men, det er faktisk flere via hk som har store problemer ved meget stor belastning på PCI. Da har flere maskiner "klikka". Dette gjelder da spesielt når du har scsi ultra160, da belastningene er store. Vil du ha utstyr med maks stabilitet, så hadde jeg glatt valgt p4 eventuelt dual p4 xeon med rambus. Det er jo en drømmemaskin av det store:) Sikkert mange som vil anbefale AMD her også. Det er jo alltid de som vil ha noe billigere og ikke like stabilt. Jeg putter inn litt ekstra. Harddisker er greit, er ingen ved siden og ingen over. Seagate Cheetah X15 er verdens raskeste disk. Den koster jo 7000,- for 36gb. Raskeste løsning må jo bli et eller annet raid oppsett. Raid 0 er jo to disker som striper. Og en Adaptech Raid kontroller:D. Hvis du har masse penger vel å merke... _________________ Asus P4T-E 1,9Ghz P4 256mb Rambus 45gb x 2 Ibm Gxp75 Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb Sb Live! Enlight Fileserver Tower + no stæsj [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-06 00:44 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Til videoreg. hadde jeg gått for P4. Men enig, nevn en pris, så skal vi se :smile: Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 jeg tror en dual athlon mp med et mpx hovedkort ikke er en dum ide hvis programmene du bruker støtter det, eller vist du kjører mange tunge programmer samtidig. mp prosessorene er veldig stablie. det er i hvert fall mye billigere enn dual p4 xeon. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Se der kom han første allerede. hehehe...selvfølgelig er det mye billigere. Men kongen av dual er fortsatt intel. Her er en test av en 1,7ghz xeon. (jeg vet at det ikke er test mellom mp og p4 xeon. dere trenger ikke å si det). Men i det minste, her ser du hva den er god for på 1,7ghz i dual. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1472 Ps: En god og lang review av den:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå