Gå til innhold

Noen HV-Ungdomer her?


Narviz

Anbefalte innlegg

Jaja masse ungdommer her.

Det arrangeres jo Danmarks turer, som er drit gøy. Selv om ferga tar h****** lang tid.

HV-07 (Kristiansand). Et lite avvik... Jeg snakket med noen kompiser oppe i Nord, HV-16 ungdommer har fått helt nye stridsvester, jeg bruker gammal GRU(basic?) Noen andre som har de fine lommene? : \

 

 

 

Heldiggriser! :D

 

 

Det er mye snakk om at vi kanskje skal få de "nye" stridsvestene i HV-08 også, men som med de fleste ting i forsvaret så tar ting tid.

Det jeg kunne tenkt meg er noen skikkelige skinnhansker/sealskin, det hadde også gjort seg med recon-pack isteden for ludvigen "knirken". :)

 

Andre ting på "ønskelisten":

 

Utdelt hodelykt.

Utdelt personlig samband. (Type: Ta med hjem og øv i fritiden. Trenger ikke være noe dyrt fancy greier, Biltema-walkie talkie funker fint.)

Kniv.

Vanntette kartmapper FFS. ;)

Nyere soveposer, kansje ikke så veldig viktig da de vi har funker helt fint, men det hadde vært greit med noe som ikke tar like mye plass som en middels stor TV.

Snøbriller som ikke er fra 2. verdenskrig og faller fra hverandre om man mister dem i snøen (helt sant, jeg har faktisk bilder av tyske soldater som bruker de samme som oss.)

 

Mest av alt ønsker jeg meg egentlig ny sekk.

 

 

 

Håper jeg ikke skremmer vekk nye rekrutter nå. :)

 

*snip*

 

Så kommer selfølgelig Cv-1 vesten, soveposen, og rcon sekk osv!

 

Den rcon sekken, er det E&E(Escape&evasion) sekken? Kanskje jeg tenker helt feil

 

Enda et lite avik... Hva bruker dere å ha med dere når dere skal ut på F.Eks. tur med gutta. Jeg har alltid knivene mine festet på GRUen: \ Det sies jo at man skal ha det man har utlevert fra lagret, mht utstyrspress.

 

Som Narviz sier, så "kan" forsvaret bestemme seg litt seint. Jeg snakket med Sersjanten og han sa at de kanskje skulle integrer litt moderne utstyr til HVU gren. Vi ned prioteres jo litt, men man er jo bare HV-Ungdom en gang. Til du fyller 18(er det ikke det?) Da blir det kos hva?

 

Når jeg tenker meg om, 21 er det ikke det? Godt nytt år : \

 

 

Nja på øvelser så har jeg leatherman, og en kniv. (kjekt å ha) så det utleverte utstyret, lags utstyr, så kommer godteri å sanne mindre viktigere ting ;)

Klart det vi har med oss er jo "med måte", da hvis du kommer med masse fancy utstyr kan du jo presse noen andre ut (pga de har dårlig/ikke noe bra utstyr/ting) av HVU..

Men du trenger egentlig ikke noe særli mer enn det du fikk utlevert (PBU) og en kniv ol.

 

 

 

Befalet i gruppene er jo enige at PBU'en våres kan oppateres, noe alle her er enig i?.

 

Som sagt lenger oppe så er HVU tilgjengelig fra 15,5 år til 21 år (evt til du skal inn i førstegangstjenesten. )

 

 

Godt Nyttår til alle dere!

 

 

 

 

Det vi driver med er:

 

Samband (Radio)

Våpentjeneste (AG3)

Sanitet / Førstehjelp

Spredt orden (Hvordan overleve ute i naturen osv)

Sluttet orden (Marsjering, vendinger, er igrunn disiplin )

Kart og kompass

Patruljetjeneste (OP)

Fysisk Fostring (FYFO)

 

Det der høyrtes akkurat ut som det me bedreiv tida med i rekruttperioden...

 

Hehe er igrunn det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei igjen:)

jeg skal nå inn på sånn aspirant helg 8 februar. har dere noen lure tips? noe jeg bør ha med eller lignende?

 

Respekt/ Disiplin, og godt humør! Det er igrunn det viktigeste.. Er også mye lagarbeid (teamwork)

På utstyrssia, så er nok ullklær (hvis det er kaldt seff) og sant. Samt en kniv / leatherman er kjekt å ha ute i felten. (HUSK SKITTEN / REN SIDE! ) Bedre å lære det teoretisk en i praksis ;)

Et annet tips, la egoet ditt vær igjen hjemme, husk at du ikke er sjef, hør på LF'en din og befal. :thumbup:

 

Det viktigeste er igrunn å ha det gøyt, vet ikke om de kjører en helg eller 2 helger.

 

 

 

Noen her som skal til USA om en måned? Etter 3 års med nesten 100% oppmøte, kom jeg med nå i HV-05 delegasjonen.

 

Var bare 2 stk fra HV 11 som kom med i år. En ifra gruppa mi, så kanskje jeg kommer neste år (09, eller i 10) :p

Lenke til kommentar
hei igjen:)

jeg skal nå inn på sånn aspirant helg 8 februar. har dere noen lure tips? noe jeg bør ha med eller lignende?

 

Hmm, har ikke hørt om "aspiranthelg".. Har du fått oppkledning?

Hvis jeg har skjønt deg riktig så har du ikke fått oppkledning, så ta med deg varmt tøy, og gode utesko. Møte opp i converse er ikke smart ;) Ullgenser, ullundertøy, kniv, varm sovepose og votter er også ting du bør ha. Et idrettsantrekk kan også være lurt, hvis det ikke er en ren "felthelg". Etter egne erfaringer har vi pleid å hatt en 3000m el orientering m/i-antrekk,og da er det surt å løpe rundt i feltstøvler ol.

Som narviz sier; legg igjen egoet hjemme, verken befal, lf eller laget liker "newbies" som tror de kan alt. Gjør som de sier og ha det artig, og heller still spørsmål.

 

Men først og fremst, ha det artig! God motivasjon belønnes samt godt humør og stå på!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ok takk for svar, det jeg mener er den helgen der jeg får oppkledning, og deretter blir sendt til, i mitt tilfelle ulven leir på os.

men jeg skal på en del mandagsmøter før dette og, så jeg får nok en del info der og:)

 

Hehe yes, lykke til da, du får fortelle hvordan det gikk ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette hørtes gøy ut!

Jeg har vært med i speideren i snart 6 år, men er ikke serlig kristen og begynner å gå litt lei av "knuter og knop". Dette med HV-ungdom høres veldig gøy ut.

 

Hvordan er det å komme med? Er dette veldig vanskelig, eller kommer så godt som alle med? Er det veldig tungt og fysisk krevende, slik at du må ta push ups etc. hvis du ikke kommer gjennom hinderløypa på tiden ol...?

 

Hvilken gruppe er nærmest Mandal?

Lenke til kommentar
Dette hørtes gøy ut!

Jeg har vært med i speideren i snart 6 år, men er ikke serlig kristen og begynner å gå litt lei av "knuter og knop". Dette med HV-ungdom høres veldig gøy ut.

 

Hvordan er det å komme med? Er dette veldig vanskelig, eller kommer så godt som alle med? Er det veldig tungt og fysisk krevende, slik at du må ta push ups etc. hvis du ikke kommer gjennom hinderløypa på tiden ol...?

 

Hvilken gruppe er nærmest Mandal?

har hørt om at det er noe på vigeland :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Har hørt rykter om at det tidligere har vært drikking av alkohol i HVU samlinger og treninger, slik at ungdom har endt opp fulle. Er dette lovlig, eller stemmer dette i det hele tatt?

 

Det stemmer nok ikke i det hele tatt, og er ikke annet enn løse rykter med utspring i den gamle HV kulturen da det var alkoholkonsum på øvelser.

 

HV har vært gjennom en kraftig omstilling og det er slutt på den tiden da folk satt å drakk på øvelser.

 

Så ta de ryktene med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...