Theodorl Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hei! Jeg har et skjema hvor brukeren skal legge inn infomasjon om sin pc. Bare kabinett type, hovedkort, ram og skjermkort.. Men hvordan kan jeg la brukeren legge til et nytt felt for en pc nr 2 uten at informasjonen fra den første PC-en forsvinner? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvordan lagrer du dette da? database? Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Bruker PHP og MySql, beklager, skulle ha nevnt det i spørsmålet... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 pcID (primary, auto_increment) brukerID (fremmednøkkel mot brukerens brukerID kabinett HK RAM HDD osv. Så er det bare å legge inn mulighet for å registrere flere PC-er. Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Takk for svar, men jeg har allerede laget skjemaet og tabellene i databasen, men jeg lurer på hvordan brukeren kan velge antall PC-er han har og at det kommer flere "linjer" opp i skjemaet? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kan du ikke ha en link til "Legg til PC", så når brukeren har trykket lagre får han en link "Trykk her for å legge til enda en PC"? Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Jo, det kunne jeg gjort, men denne registreringen skal skje ganske fort, og det er et felt i registreringen av PC-er som er svært nyttig å se for alle pcene.. Pluss at det hadde sett litt bedre ut.. Endring: Fant ut en delvis løsning... Bruker listbox som meny som henter frem pc1, pc2 osv som linker opp til side pc1.php og pc2.php osv som inneholder en linjer mer enn den forrige. Det eneste som ikke fungerer med denne løsninger er at det som er lagt inn sendes videre til neste skjema hvis en velger flere PC-er etterpå, men men.. Endret 20. november 2007 av Theodorl Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg synes eksemplet til ZoRaC's database løsning så ganske bra ut.. Der kan jo brukeren legge så mange PC-er han har lyst til, men brukerID'en er den samme-.. "SELECT * FROM pc_deler WHERE brukerID = $_SESSION['brukerID']" F.eks.. dette eksemplet tilsier at du har login funksjon med sessions... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå