Gå til innhold

Endre ønsker jeg valgte på sesjon


Goscinny

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og en kamerat ønsker gjerne å forandre de ønskene om plassering og oppgaver vi valgte på sesjonen. Noen som har gjort dette? Jeg sendte en mail til militæret, men jeg har ikke fått noe svar (ganske dårlig).

 

Det er en liknende tråd her, men den omhandler en person som ikke vil inn i militæret i det heletatt. Jeg for min del har ikke noe i mot å avtjene førstegangstjeneste, men jeg vil som sagt gjerne endre på de ønskene :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Førstevalget mitt var HV, men det er det jeg angrer litt på nå. Litt stress å måtte bli kalt inn noen ganger i året mange år fremover ... Hadde det ikke vært for det, frister HV veldig!

 

Goscinny ;)

 

HV er jo bare 1 uke i året..

 

HVUV er jo 6 mnd på værnes / (oppe i finnmark et eller annet sted :p )

så 6 mnd "praksis" i ditt HV Distrikt. (elns)

 

Husker ikke akurtatt hvordan det der funker, men er jo greit hvis du ikke orker så lang første gangstjeneste.

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg at det er få som søker seg inn til tjeneste i HV, ialflall i forhold til andre avdelinger. Derfor vil jeg kanskje tro at sjansene for å komme inn i HV er ganske store om en ønsker det på sesjon ...

 

Ellers vurderer jeg kanskje å søke om å droppe millitæret når den tid kommer. Jeg har dårlige håndledd ...

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Jeg gjorde også det ringe til vernepliktsverket-stuntet i sin tid. Ringte og snakket med en hyggelig fyr som lett omplasserte meg der og da fra noe greier i Bardufoss til et kongeår i Sjøforsvaret med utenlandsseiling i NATO-tjeneste.....

 

Angra ikke mye på at jeg var i Spania i desember i stedet for i en eller annen skog i 30 minus!

Lenke til kommentar
Nice, orjanr! Var det etter at du hadde blitt innkalt?

 

Goscinny ;)

Jepp. Fikk innkalling til Bardu over 1 år før tjenestestart (fikk det i november, skulle inn i februar/mars over ett år etter), og ville få førstegangstjenesten unnagjort før. Ringte VPV og fikk komme på Madla i aprilkullet den våren.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ja, nå blir dette kanskje årets mega-bump, men den tråden her passer akkurat for spørsmålet jeg har.

 

Jeg har akkurat fylt 18, og var på sesjon i januar. Usikker ( og dum) som jeg var satt jeg hæren og infanteritjenste som førstevalg, deretter fulgte sanitet. Poenget er nå at jeg vil bytte til kystjeger. Det kan høres veldig "tja, det høres jo morsomere ut å være kystjegere" aktig ut, men jeg kan konstantere at slik er det ikke. Jeg er klar over at det kreves mye for å bli det, og man må yte 100% for å klare det.

I og med at jeg da skal inn i 2010, så er jo det lenge til. Kan jeg allerede nå ringe inn til VPV å spørre om jeg kan bytte? Jeg tenker jo raskere jo bedre Vil det bli vanskelig siden jeg ikke satt Sjø på noen av valgene mine?

Lenke til kommentar

Jeg trodde at hvis man ringte VPV så gikk det som regel i boks. Hvertfall når man er tidlig ute, men ser ikke ut til at det gikk slik for deg. Men får vel ringe å høre med de. Frykter bare at de skal ta meg for en som kun velger noe, og som ikke synes det er så viktig hvor en havner til slutt, i og med at jeg nå gjør helomvending.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...