Xar0n Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Dette har begynt å bli veldig irriterende, hver gang jeg skal spille NFS pro street eller CoD 4 modern warfare så fryser bilde og det kommer opp forskjellige farger og streker over skjermen. Så begynner skjermen bare å blinke svart etter hvert, først trodde jeg det var overoppheting, men det var det ikke. Fordi at skjermkortet var på ca 70 C* da og det er langt under faresonen. Jeg har hatt litt problemer med å skaffe de siste HK drivere, men jeg har instalert det siste av skjermkortdrivere. Hva kan være galt? takker for kjappe svar:=) Endret 19. november 2007 av Xar0n Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Nå trenger jeg virkelig hjelp, nå har PC-en klikka helt. Jeg skulle teste å gå inn i cs:s og da klikka det såklart og PC-en frøs. Så da jeg prøvde å starte PC-en opp igjen så bare piper den og det er en svart blinkende skjerm! HJELP MEG! hva kan være galt?! Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hva slags skjermkort har du? Er det for varmt inne i kassa di? Dårlig minne og overklokket cpu kan også føre til dette. På min PC stoppet alt opp rett og slett fordi det ble for varmt inne i kabinett. Endte med å ta av lokket på toweret og legge den flat slik at all varmen kunne stige ut. Prøv dette først. Det er er billig triks. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hva slags hardware bruker du? Har du målt temp på CPU og i kabinettet? Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Hva slags hardware bruker du? Har du målt temp på CPU og i kabinettet? Det står i signaturen min, skjermkortet er geforce 7800GTX dette har kommet opp i 115 grader, men nå har gradene gått ned igjen. CPU ligger mellom 30-50 grader men for det meste på 35. Det som har skjedd nå er at PC-en piper når jeg kobler til skjermen men når jeg kobler til en crt skjerm så piper den ikke. Nå har det blitt enda verre når jeg trykker på start knappen så går PC-en i under 1 sekund så slår den seg av. Jeg vet ikke om det er en kortslutning eller no. Jeg har renset cpu og skjermkort men det er fortsatt det samme problemet. jeg får ikke starta PC-en i det heletatt lenger altså. Jeg håper noen kan hjelpe meg. takker for kjappe svar:=) Endret 20. november 2007 av Xar0n Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 har du prøvd noen stress-tester i dos? for å utelukke windows-tull? da kan du kanskje klare å isolere feilen til ram/cpu.. ellers kan det være skjermkortet som begynner å bli sliten.. hørtes nesten sånn ut Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) har du prøvd noen stress-tester i dos? for å utelukke windows-tull?da kan du kanskje klare å isolere feilen til ram/cpu.. ellers kan det være skjermkortet som begynner å bli sliten.. hørtes nesten sånn ut Nå får jeg ikke startet PC-en i det heletatt så jeg får ikke sjekket noen ting, den går i bare under 1 sek så dør den bare. Jeg skal prøve å ta ut HK får å sjekke om det er kortslutning, og ta ut hk batteri og sette det inn etter 10 min. Hvis ikke dette fungere så takker jeg for flere tips:=) Endret 20. november 2007 av Xar0n Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Jeg har funnet ut hva som var galt og det var at skjermkortet rett og slett er defekt. Skal sende det tilbake til komplett og så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 synd det der da... kjedelig når hardware ryker.. ikke får man låne-deler mens utstyret er på service heller... Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 synd det der da... kjedelig når hardware ryker.. ikke får man låne-deler mens utstyret er på service heller... Mhm, vedlig kjipt. Men jeg fikk låne et skjermkort av en kamerat i mellomtiden og det tar vel opptil en uke for komplett å få sjekke skjermkortet og sånt. Men jeg tipper jeg får et nytt og det er jo greit:=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå