B Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Som tittelen viser har jeg noe trøbbel med mitt HIS 9800 pro. Ting fungerer stort sett greit i Windows, men så snart jeg starter ett spill blir det trøbbel. (Call of duty og Half-life 2) Da går det et halvt minutt ca, før skjermen blir svart og det henger seg opp. Får da denne meldingen: "VPU recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands" Har nyeste driver (CATALYST 7.10) Hva skjer? Hører med til historien at jeg nettopp har satt inn ett "nytt" hovedkort, ASUS K8V-X SE, og formatert. Systemet for øvrig: Chieftec miditower, 350w PSU AMD 64 3000, 2Ghz 1 Gb RAM ASUS K8V-X SE HIS radeon 9800 pro Win XP Endret 19. november 2007 av B Lenke til kommentar
zeRg Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Litt vel lite wattage du har på den gitt. Lenke til kommentar
B Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Kan det være problemet? Maskinen starter på nytt innimellom også i windows ser det ut til.. Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har hatt en 350 watt til 9800 xt og det funka i mange år. Nå har kortet imidlertid tatt kvelden pga artifacts. Kanskje du bør sjekke temperaturen på kortet? Tror 9800-serien er ganske varme kort, så hvis kjølinga begynner å bli dårlig kan det få konsekvenser Lenke til kommentar
hairball Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 vet ikke helt om dette vil funke med skru av VPU, den er i ati menyen. IKKE bruk nye drivere på et så gammelt skjemkort, gå heller tilbake til en driver som er 1 eller 2 år tilbake, disse driverene er optimalisert for 9800, mange av de nye drivere ødelegger for gamle skjermkort. har opplevet det selv flere ganger. Hvis du har overklokket skjemkortet ditt så sett overklokken litt ned. Lenke til kommentar
B Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Skal prøve med litt eldre drivere. En ting som har hjulpet litt: plukket av viften på skjermkortet i går kveld. Renset og la på ny kjølepasta. Satte på viften igjen. Vips, så gikk det an å spille igjen. Rigtignok aldri mer enn 30-40 min. av gangen.. Dette tyder vel på at det er varme som er et problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå