TheNewbie Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har akkurat kjøpt et Lian Li 61 kabinett og ønsker å dempe viftestøyen fra viften i bakkant og i toppen av kabinettet. (De to viftene i front styres via 3-trinns bryter i front.) Jeg trodde mine to Zalman spenningsregulatorer skulle gjøre jobben, men kontaktene er jo ikke like. Viftekontaktene er 4 pins - kobles direkte til stømforsyningen. Spenningsregulatorene er 3 pins - kobles til hovedkortet. Hvordan kan jeg koble om/løse dette ? Tidligere en gang leste jeg at man kan koble om noen ledninger å redusere spenningen til 7 eller 5 volt. Kan dette gjøres med mine 4 pins viftekontakter, hvordan ? Alle enkle/gode løsninger mottas med takk ! Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 du kan jo bare bestille en sunbeam rheobus. er til å anbefale! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg trodde mine to Zalman spenningsregulatorer skulle gjøre jobben, men kontaktene er jo ikke like. Viftekontaktene er 4 pins - kobles direkte til stømforsyningen. Spenningsregulatorene er 3 pins - kobles til hovedkortet. Hvordan kan jeg koble om/løse dette ? Jepp. Det finnes overganger fra 4- til 3-pins kontakter, evt kan du lage en selv. Tidligere en gang leste jeg at man kan koble om noen ledninger å redusere spenningen til 7 eller 5 volt. Kan dette gjøres med mine 4 pins viftekontakter, hvordan ? Det er med 4-pins kontakter dette gjøres. Litt triksing må til, så søk på forumet. Det er skrevet _mange_ innlegg om dette! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Er ikke umulig å lage en litt hjemmelaget overgng. eventuellt bare lodde ledningene på ! Eller stappe dem ned i de små hullene. Kommer ann på om det er han eller hun. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 ta ut den i toppen av kabinettet (Mimimal forskjell med meg i alle fall) vifta i bakkant setter du på 7 volt. søk på google med "change fan volt from 12 to 7 and 5 volt" så finner du mange guider som viser hvordan. Har selv dette kabinettet og første jeg gjorde var å justere ned hastigheten på disse viftene da de bråkte aaaalt for mye etter min smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå