Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livet er kjedelig, vurderer selvmord


Anbefalte innlegg

Du mangler evne til å sette deg inn i andre menneskers virkelighet. Når noen sier de vurderer selvmord, må man ta det seriøst selv om det skulle være mange ting som tyder på at det ikke er seriøst.

 

Er det noen grunn til at mennesker som har alt av materielle goder ikke skal kunne være deprimerte? Joa, det fårekommer sjeldnere, men da det fårkommer må det taes alvorlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Livet er kjedlig for alle, men folk tar ikke selvmord av den grunn. Jeg syns det høres ut som at du har et bra liv, så jeg mener det blir feil å gjøre det slutt. Det er andre som ikke har alt du har, men likevel holder de ut. Skaff deg en ny hobby eller finn dei en dame, i hvert fall noe som får deg vekk fra disse tankene

Lenke til kommentar

du har venner og du har opplevd kjærlighet... JA jeg kmr med denne for det er faktisk fakta du har det bedre en 1/5 personer her i Norge som er i konstant ensomhet som fan ikke har en helvetes venn eller noen de blir elsket av eller elsker

 

btw dreper du deg selv tenker du fan lite på din familie og venner verden går videre etter at du er dau husk det før du gjør no mer dumt som du gjort med dama di.

 

og ja jeg vet ganske så godt hva jeg snakker om, jeg har en svin gal far som trua å drepe meg som spedbarn og mora mi måtte flykte med meg på slep til en helvetes dritt ste i Finnmark der jeg fikk så og si ingen venner og har levd i ganske bokstavelig konstant depresjon siden jeg var 12år gammel og enda den fans dag i dag tenker jeg ikke på å ta selvmord.

 

du kan velge og overse hva jeg har skreve her og tenke å dette er den klassiske greia blablabla eller du kan tenke litt over å få deg no nye hobbyer vist vær dag er den fans samme.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte du kanskje kan ha bruk for kristen tro. derfor gir jeg en liten innføring, etter min egen oppfatning av kristendom, for at du kan få orientere deg litt!

 

Er dette ein usmakeleg spøk, eller eig de kristne verkeleg ikkje skam?

 

Ikke generaliser. Ikke alle kristne er sånn at de skal prakke religionen sin på andre. :)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • 1 år senere...

14, år

 

Broren min gikk på amfetamin siden han var ganske ung, han er nå 22 og lever ett kristent liv! Tror du han klarte å komme seg ut av rusen og tankene hans på at han ville dø? Han ville ikke leve lengre, han var deppa og hadde han hatt ett tau på cella i fengslet hadde han kanskje ikke levd nå. Han kom i fengsel for vold og kriminalitet, biltyveri osv...

 

Når han var i fengslet sendte jeg han en bok. Den het: Gunhilds gave...

Den handler om en liten jente som hjelper en uteligger, og uteliggeren blir til slutt kristen.

 

Men når broren min hadde lest litt i boka, lukka han den automatisk. Og stolen han satt på ble revet bort...og han falt ned på kne. Plutselig lyste rommet opp..og han startet å be til Jesus. Jesus - han som DØDE for oss for at vi kan få evig liv.

 

Jeg lover deg gutt på 19 år. Jeg har ALDRI følt at jeg ville ta selvmord, mest pga. det som skjedde med broren min. Jeg har opplevd mange ting med Jesus. Ikke alle opplever ting like sterkt som broren min gjorde, noen hører Jesus, andre ser han...mens andre får en trygghet i hjertet sitt. INGEN phsykolog utenom Jesus kan hjelpe deg fullstendig.

 

Jeg har LENGE slitet med tvangstanker og tvangshandlinger og ekstrem angst til tider, men jeg var på ett stevne (Evangeliesenter stevne) og en dame som er forkynner ba for meg...og dette stevnet jeg snakker om var denne sommeren (2013) men nå er jeg nesten fullstendig frisk fra det!!!

 

Jeg har i sommerferien også slitet med angst, MEN JEG har vært livredd for å dø...jeg var livredd for å dø en periode fordi jeg var redd det ikke var noen Gud og Jesus. GRUNNEN til at sånne tanker kommer, er fordi satan er virksom, han prøver å få meg til å tenke at alt sikkert er tilfeldighet, MEN det er det ikke..ingenting er tilfeldighet for KRISTNE. Det var for eksempel ikke en tilfeldighet at jeg plutselig skulle søke opp chihuahua på google men kom til dette her...Jeg tror kanskje Gud ville at jeg skulle snakke her på denne siden og fortelle om mine opplevelser med Jesus og Gud.

 

Men når jeg var livredd for å dø, så fortalt jeg det til moren min, og vi ba..vi ba på sengekanten til mamma og etter det så følte jeg meg med en gang trygg...så hver gang jeg sier Jesus-navnet så føler jeg meg trygg.

 

INGENTING KUNNE FUNKET FOR MEG UTEN JESUS.....

 

 

 

Broren min har vært på Evangeliesenteret en stund nå og han er blitt ordentlig kristen.

 

Evangeliesenteret er forresten en KRISTEN organisasjon som hjelper rusmisbrukere, broren min ble frisk med en gang. Han slutta plutselig å røyke også.

 

Jeg foreslår at du prøver Jesus. Be til han og vær tålmodig, fordi han hjelper deg. Og han elsker deg like mye som han elsker en kristen...han gjør ikke forskjell på folk ;) Hvis du uansett vil dø kan du jo bare prøve å be til Jesus. Hva har du å tape? ;)

 

Jeg er forresten en 14 år gammel jente. Anonym poster: dbcab873030ef2477b513900b36a3095

Lenke til kommentar

Fra en som selv har hatt lignende tanker..

 

Om du ikke har noe å tape (altså tenker bare på å drepe deg sjæl), pakk en ryggsekk med det aller nødvendigste. Ta med deg pass og en passelig mengde cash. Gå ut døra, gå langt. Haik. Gå. Sov utendørs, opplev verden. Haik til Sveits, så til Mongolia. Via India og midtøsten inn til Afrika.

Ett eller annet

 

Bare stekk av, finn dæ sjæl.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...