Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livet er kjedelig, vurderer selvmord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk ser etter ekstern validering i alle mulige grader. Alt fra "har folk kommentert den nye sveisen min i det siste" til "liker folk meg?".

og everything in between.

 

Det jeg mener, er at alle andre tenker slik om seg selv og. Så i utgangspunktet har det ikke en dritt å si hva man selv tror.

Hvis man virkelig klarer å gi slipp på den tankegangen, og begynne å LEVE FOR SEG SELV OG IKKE ALLE ANDRE, vil livet plutselig gi en ny mening.

Det gjorde den for meg, og det er grunnstøtten i det jeg coacher andre om.

 

I utgangspunktet er det vanskelig å beskrive dette over et forum, siden jeg bruker stort sett mye tid på å forklare dette til folk jeg coacher, men dette summer det opp på en kort og brutal måte.

 

Pick-Up-Artist

 

Mener vel her gjerne at man ikke skal leve for andre eller på grunn av andre, men finne motivasjonen i seg selv. Er ikke noe vits å leve for iPod, for det kan jo være at Apple går konkurs en vakker dag.
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&start=20#

Fullfør endring

 

 

All2sleepy. Vi tenker for likt...

 

Respect - Ali G

Edit av mod pga for ivrig quoting

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Nettopp.

 

Jeg bruker ca en helg + på å lære folk hvordan man skal endre denne livsstilen. Altså de virkelige fundementale delene av å endre livsstilen. så å skrive det over et forum tar evig lang tid. Uansett hvordan man vrir å vrenger på det så er dette ditt ansvar, og ingen andres. Det er DU som må ta valget om du skal ta livet ved ballene og gjøre noe ut av deg selv, og ingen andres. Dette kan være vanskelig, men det går helt fint om du dedikerer nok energi og tid til det

Driver også å skriver bok om dagen om dette.

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mener vel her gjerne at man ikke skal leve for andre eller på grunn av andre, men finne motivasjonen i seg selv. Er ikke noe vits å leve for iPod, for det kan jo være at Apple går konkurs en vakker dag.

 

 

Så hvordan finner man motivasjonen "din"?

 

Edit av mod pga for ivrig quoting

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Så hvordan finner man motivasjonen "din"?

 

Min motivasjon grunner vel hovedsaklig i kjærlighet. Det er jo en enorm egoisme mennesker besitter i at man alltid setter seg selv sentrum. Jeg liker å gi kjærlighet både til familie, samboer og venner. Nå vil jeg påstå at skillet ekstern / intern validitet er ekstremt diffust. Hvis jeg gir penger til SOS Barnebyer, gjør jeg det i grunn for å føle meg vel, og det gjør meg godt om jeg får positiv feedback fra eksterne kilder. Likevel er det noe som gir en tilfredsstillelse av å pleie mitt ego, slik at jeg er fornøyd med meg selv.

 

Også det å vite at man har gjort sitt beste gjør alt så mye enklere. Det finnes knapt noen bedre følelse enn de gangene du virkelig har utrettet noe og er fornøyd med egen innsats. Da er det også godt med ekstern validering - kanskje for å bygge opp mitt indre ego.

 

;)

 

 

Er det jeg som er hos psykologen i dag....? :hmm:

Edit av mod pga for ivrig quoting

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Det er dessverre ganske vanlig for tenåringer å være litt smådeppa i blant, slik som du beskriver.

 

Er dette noe som er konstant, eller går det i bølgedaler? Har du funnet noe mønster for når du er nedfor og når du evt. er glad?

 

Er den tilstanden fremmed for "voksne"?

 

Nei, langt der i fra. Men det å være tenåring er ikke alltid en dans på roser. Mye forventningspress, vanskelig for å finne riktig plass i livet, hormoner osv.

 

For noen kommer depresjonene uten noe "god" grunn. Man trenger ikke være misbrukt for å bli deprimert.

 

DVD-RW: Så, du har det helt fint, det er ikke noe i livet ditt som plager deg, men du vil fortsatt begå selvmord? Slutt å syte som en emo og bare kom deg videre i livet...

 

Og nei, det at livet er kjedelig er ingen god grunn til å begå selvmord.

 

Spar oss for drittsleningen. Har du ikke noe konstruktivt å bidra med, så la være å skriv noe. Du vet tydeligvis ikke hva du prater om.

Lenke til kommentar

til trådstarter:

Syns du er heldig jeg =)

Hadde gjort va som helst for å byttet liv =D

for d jeg har er trist og kjedelig, men d har litt med at jeg aldri har noen å gjøre noe med.

Aldri noen å feste med

Aldri feira bursdagen min

så og si aldri på kino, bowling, spiser ute etc

+++++++

 

blir 20 i jula. Og jeg gruer meg, hater jula, blir veldig deppa av at jeg er alene, og ikke en gang kommer til å feire bursdagen min....

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Truls_*

Til trådstarter.. jeg føler med deg. opplever akkurat det samme. ser ikke mening i noe og opplever sjeldent glede. det er hvert fall sporadisk. la oss si, jeg er glad i 5 min og trist i 3 timer. ute blant venner er jeg helt normal og alle tror jeg har det perfekt. ler, kødder og alt det der. men er som deg, LEI ALT. mennesket er faen med et latterlig vesen. vitsen med alle disse følelsene. klikker.. skulle vært en sommerfugl uten noe bekymringer. (uten å bli most av et latterlig menneske).

 

jeg liker meg selv ikke lenger. hater meg selv. skal fean med teste ut selvskading. alle sier det hjelper. men må finne en metode som ikke gir arr:P da bblir det bra

Lenke til kommentar

Før du har tenkt til å gjøre en avgjørelse som dette, så må du være klar over at å ta sitt eget liv er egoistisk, og ødelegger følelsene til dine nære venner, slektninger og bekjente og gir dem en rift i hjertet ut hele livet. Du kan jo forestille deg din mors situasjon hvor du da finner din sønn hengt i sitt eget rom. Da ender du (som mor) opp hos psykologen i flere år fremover, og vil få problemer og angst resten av livet.

 

Husk også at Norge faktisk er et ganske kjedelig land og leve i selv om vi har det meste, bare en liten påminnelse.

Lenke til kommentar
DVD-RW: Så, du har det helt fint, det er ikke noe i livet ditt som plager deg, men du vil fortsatt begå selvmord? Slutt å syte som en emo og bare kom deg videre i livet...

 

Og nei, det at livet er kjedelig er ingen god grunn til å begå selvmord.

 

Spar oss for drittsleningen. Har du ikke noe konstruktivt å bidra med, så la være å skriv noe. Du vet tydeligvis ikke hva du prater om.

 

Joda, det er alt for mange som egentlig ikke har alvorlige problemer, men de tenker alt for mye alene og grubler over ting, diskuterer med seg selv, noe som fører til at de ikke tenker klart.

 

Det gjør at et lite problem som for eksempel "jeg drar aldri på fest", utarter seg til tanker som "er jeg usosial? er jeg en taper? hva er meningen med livet mitt? FAEN livet mitt suger, har ingen venner!".

 

Så er det de som trådstarter, de har et luksusproblem, nå stemmer det at han ikke har sagt hva han plages med konkret, bare at han synes livet er "gørr", men ellers har han et fint liv med kjærlighetsproblemer, noe alle opplever.

Lenke til kommentar

Åh gud. Jeg håper så dypt og inderlig at dette er en syk form for trolling. Livet er kjedelig, vurderer selvmord. Er det rart folk ikke har respekt for folk med psykiske problemer når folk faktisk vurderer å drepe seg selv pga kjedsomhet?

Begynn å hoppe i fallskjerm eller noe, hanggliding, wakeboarding, surfing, dykking, kjempemasse ting du kan gjøre og ha det gøy.

 

Og ellers, angående det å søke motivasjon på et forum.

4chan_b_motivation.jpg

Lenke til kommentar
Å være deprimert er en ting, men å klage på ikke nok spenning og se på selvmord som en "løsning" på det er provoserende for folk som har slitt med suicidalitet i flere år.

 

Det er ikke alltid det er like lett å beskrive hvilken følelse man egentlig sitter med. Det kan føles som at livet er uten mening. Selv om det kan være en midlertidig ting, så vil det ikke si at følelsen ikke er like reell for denne personen, som f.eks for deg. Og selv om andre kanskje føler at de har førsterett på å være uttafor og lei, så betyr ikke det at andre ikke kan slite med sine problemer. Det er ikke sikkert at denne personen noen gang seriøst kommer til å vurdere å ta livet sitt, det føles bare sånn i noen perioder - men det er vel ikke til å se bort i fra at det finnes flere som plutselig har bestemt seg på impuls og hoppet utenfor sotrabroen f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...