Gå til innhold

Synspunkter på overklokking av E6420?

Anbefalte innlegg

Jeg har altså prøvd å overklokke via BIOS på mitt Asus P5K Deluxe kort, da jeg har hørt at det har gode overklokkingegenskaper. Det er lenge siden sist jeg holdt på med dette, så jeg har lest gjennom en rekke tråder for å finne mer ut av det (bl.a. stickies herfra).

Som litt halvveis noob på dette området, så hadde jeg håpet å få litt tilbakemeldinger på hvordan ting ser ut når dere tar følgende screenshots i betraktning? Er det noe jeg bør endre/gjøre annerledes?

post-20521-1195485959_thumb.jpg

post-20521-1195485968_thumb.jpg

post-20521-1195485976_thumb.jpg

post-20521-1195485984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags program brukte du på de to første bildene? Har ikke greie på klokking men har fått min E6600 til 3Ghz stabilt med , den ligger på rundt 35idle og 50 på full trøkk. Har spenning på 1,26

Lykke til videre :thumbup:

EDIT: Jeg fikk blue screen 2 ganger grunnent for lav spenneing, prøv å skru den et hakk høyere

Endret av HøttenTøtt
Lenke til kommentar
Hva slags program brukte du på de to første bildene? Har ikke greie på klokking men har fått min E6600 til 3Ghz stabilt med , den ligger på rundt 35idle og 50 på full trøkk. Har spenning på 1,26

EDIT: Jeg fikk blue screen 2 ganger grunnent for lav spenneing, prøv å skru den et hakk høyere

Hva er et hakk da?

Jeg har brukt henholdsvis Everest og CPU-Z som programmer.

Lenke til kommentar

Hva er et hakk da?

I min bios går jeg inn på voltag control eller noe lignende og der står det Vcore eller core voltage, den står på auto viss du ikke har still på noe, viss du tar på manuel så kan du styre der OBS Må være forskiktig så du ikke setter den for høyt, bedre for lavt enn for høyt

Lykke til :new_woot:

Lenke til kommentar

Hva er et hakk da?

I min bios går jeg inn på voltag control eller noe lignende og der står det Vcore eller core voltage, den står på auto viss du ikke har still på noe, viss du tar på manuel så kan du styre der OBS Må være forskiktig så du ikke setter den for høyt, bedre for lavt enn for høyt

Lykke til :new_woot:

Satte opp voltspenningen til 1.3 ved overklokking, da den tidligere hadde stått på 1.1, eller noe. Den står fortsatt på 1.3v. Burde ikke det holde, eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Satte opp voltspenningen til 1.3 ved overklokking, da den tidligere hadde stått på 1.1, eller noe. Den står fortsatt på 1.3v. Burde ikke det holde, eller?

Er ikke 1,3v standardspenningen for disse? eller husker jeg helt feil nå?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Er ikke 1,3v standardspenningen for disse? eller husker jeg helt feil nå?

Tror bare den sto på litt over 1.1v. Men uansett... Ser alt annet greit ut i de diagnosevinduene over? Er multiplier/ram-timings ok, eller?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe farlig å skru ov spenningen.

Den klarer mye!!

Det er varmen som blir produsert som er "farlig" etter hvert.

Bra kjøle-utstyr er tingen da..

Skru opp å pass på idle\load temp

Bruk CoreTemp til å overvåke..

Temp burde ikke komme opp på 80+, helst holde seg 60++ ved load.

Min gamle E6420 kjørte stabilt på 3,2ghz med Noctua U12 som jeg fortsatt bruker.

Endret av zIUx
Lenke til kommentar
Men husker du om du endret på andre ting i BIOS enn multiplier og FSB?

Ja jeg har endret på en del forskjellig.

Du kan se denne Eldre OC

Mye av det samme som med E6420 (generelt)

Dette var jo på i975x chipset.

Burde kanskje lage en ny på p35 som jeg har nå..

Endret av zIUx
Lenke til kommentar

Er denne tråden fremdeles i live?

I såfall ville jeg bare spørre trådstarter om du får CPU'en din høyere en 2,4 ghz?

Jeg ser at det er det du har den på, og jeg får den ikke høyere, uansett hva jeg gjør.

Hvis du har dette problemet (og en eventuell løsning) ville jeg satt stor pris på å få vite om det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...