Gå til innhold

Noen som skal inn i Heimevernet på Værnes 22. Januar?

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Har man utdanning på RFK på Værnes nå?
Nei, det hadde med ikkje noko av.

Med tanke på at det er kanonlag i innsatsstroppene til HV, så er det dårlig at de ikke er utdanning på RFK på Værnes.

Det samme gjelder MG-3 da mann har en MG gjeng i alle gæverlagene.

Sånn som det er nå så blir HV avhengig av at mann får overført, eller at folk fra hæren som har kjennskap til disse våpnene melder seg frivilig til HV.

Filmer som viser hva man kan vente seg av tjeneste etter førstegangstjenesten hvis mann er villig til

å yte litt mer for å få en bedre tjeneste.

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Endret av HV-I BW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får komme med en liten anbefalling for å unngå det problemet;)

Netcom Connect Fritid eller noe sånt, 3G Data abonoment. Det er faktisk HSDPA dekning på kasserna(noen steder, hender man må lete litt;P), går ann å spleise på det, 100,- i mnd, gratis fra 1700-0800, dvs utenfor tjenestetid. Vi satt opp så vi delte linja mellom 4-7 PCer, funker ypperlig til WOW, surfing osv. Pluss at du kan sitte å le av de stakkarne som ikke har nett i velferden;D

Lenke til kommentar
Du kan glede deg til mange timar frustrasjon over nettet på Velferden. Det dett gjerne ut, og om nokon laster ned går det ekstremt treigt.

Sant. Var i kiosken og nappet ut den svarte kabelen til skjøteledningen som APet hang fast i ;) Det som erger meg er mangel på strømuttak på velferden på værnes. Altså i det store arealet ved kiosken, ved scenen og billiardbordet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ble overflyttet til Værnes ifra SBBN, og kommer til å være der ifra og med neste uke. Håper på å bli tatt godt imot, selv om jeg kommer inn litt senere enn de andre.

Når er dere ferdig me rekrutten der? Ble nettopp ferdig med min oppe i det kalde nord, og kommer nå nedover. Gleder meg:)

Lenke til kommentar
Tror ikke det kommer så fort ;)

Har jo blitt uttalt at HV skal bruke AG3 i noen år til, og at de første kontigentene Norge sender til utlandet skal ta ibruk HK416 først sommeren08! :)

HV kommer nok til å bruke AG3 noen år fremover, Storm i PBN skal bruke 416 etter september, det er hvertfall det vi har hørt. Resten av folka i PBN får de litt senere, samt at AG3 kommer til å bli brukt under rekrutten siden geværene er ganske likens.

Lenke til kommentar
Tror ikke det kommer så fort ;)

Har jo blitt uttalt at HV skal bruke AG3 i noen år til, og at de første kontigentene Norge sender til utlandet skal ta ibruk HK416 først sommeren08! :)

HV kommer nok til å bruke AG3 noen år fremover, Storm i PBN skal bruke 416 etter september, det er hvertfall det vi har hørt. Resten av folka i PBN får de litt senere, samt at AG3 kommer til å bli brukt under rekrutten siden geværene er ganske likens.

Forsterkning styrkene til HV kommer til å bruke AG i flere år fremover ja, men Innsatsstyrkene til HV er blandt de første som kommer til å motta hk416. hk416 er ikke kommet til landet enda, så sansynligheten for at noen kommer til å bli sendt ut med den til sommeren er svært liten.

HV har allerede mottatt hk417 nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...