Bone Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Tjoheisann godtfolk! Jeg har en ekstern harddisk -kabinett, hvor jeg kjøper IDE disker og kan da bytte ut.. Jeg begynner å få en del IDE -disker som da ligger løst, siden jeg bare kan sette én og én inn samtidig (den er som en vanlig ekstern harddisk, bare at jeg kan ta ut selve disken). Anywho.. Finnes det å få kjøpt et "kabinett" av noe slag hvor jeg kan sette inn flere HDD'er? IDE (SATA)? 5 til 10 stykker, eller noe!? Som jeg kan koble til via Firewire, helst!? Takker Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg tviler på at du får tak i sånt'no her til lands. På tomshardware så fant jeg en test av en ekstern raidboks som antakeligvis er det du leter etter. Men det kan virke som den ikke støtter JBOD ifølge forsiden, men så har jeg heller ikke lest hele artikkelen. Du kan jo forsøke å ta utgangspunkt i søket mitt, og endre litt på søkeordene, men jeg tror ikke det er å finne på markedet rett og slett Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Takker! Jeg er nok ikke SÅ inni harddisk -verden at jeg vet hva JBOD er for noe! Og en annen ting; Går det an å bruke et RAID-kabinett til "non-RAID-disker"? For, jeg hadde ikke tenkt til å kjøre noe i RAID.. Dette er kun ment for å slippe å bytte så mye, og å ha et beskyttende cover for mine disker.. Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sjekk http://www.span.com/catalog/index.php?cPat...659c2eb1ebc13bb De har en masse eksterne kabinetter, en masse bridgeboards (IDE-FW, IDE-USB, SATA-FW, SATA-USB osv). Bare å handle i vei og bygge noe en vil ha. Tror jammen de har priser i norske kroner også Lenke til kommentar
Musty Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 selv har jeg en slik en: http://www.speeddragon.com/Default/ProductInfo/Id/106 Det er en IDE port med USB kabel som kobles direkte i harddisken og med en usb kabel og en strømforsyning får jeg da effektivt en ekstern harddisk. Jeg har en med Sata og en med IDE. Komplett har de for 200kr stk, pluss 150 for strømforsyningen (både sata og ide bruker samme strømforsyning). http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317922 Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Takker! Jeg er nok ikke SÅ inni harddisk -verden at jeg vet hva JBOD er for noe! JBOD = Just a Bunch Of Drives. Kort fortalt en mengde med harddisker. Tror det funker slik at du vil se den samlede summen av plass (fra HDD) som et drev. Mao en 80+120+200+200 vil bli 600GB typisk. Skulle en disk ryke vil du miste kun det som ligger på den aktuelle disken. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Skulle en disk ryke vil du miste kun det som ligger på den aktuelle disken.Tror man skal være SVÆRT heldig om man mister data kun på den disken som ryker. Ryker en disk så er det en viss sjanse for at filtabellen ligger på akkurat den disken - og da forsvinner nemlig all informasjon om hvor de enkelte filene befinner seg på disk-settet. I praksis er altså er alle filene tapt, mulig at dyre tjenester som f.ex ibas kan redde en del filer. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Sett sammen en billig pc med plass til en haug med disker og installer f.eks home server... Billig hk med alt integrert (bare sørg for at det er mange diskkontakter) sammen med en billig cpu holder i massevis for en filserver. Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Noe sånn som den her hadde vært fet oppå forsterkeren og HTPC'n Mass storage 4 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Den var jo ordentlig fin! Koster sikkert en haug, også .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå