Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Skjermkort 8800gt. Haster. 1500-2500kr

Mukhia

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å kjøpe siste delen til PC-en.

PC-info : se på signature.

Mange sier gå for 8800 gt for de yter mye bedre for pengene enn gts.

Så jeg valgt disse her.

XFX GeForce 8800 GT XXX https://prisguiden.no/product.php?productId=83815

Kjernefrekvens: 670 MHz

Minnemengde: 512 MB

Minnebåndbredde: 256-bit

Minnefrekvens: 1950 MHz

Bør jeg gå for XXX version eller vanlig stock version?

Asus Geforce 8800GT TOP https://prisguiden.no/product.php?productId=83889

Kjernefrekvens: 700 MHz

Minnemengde: 512 MB

Minnebåndbredde: 256-bit

Minnefrekvens : 2000 MHz

Spiller det noe rolle at Merke på skjermkorte variere fra merke på Hovedkorte?

Kom med forslag på skjermkort som dere syns er bra og hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge kortene du har satt opp er overklokket fra fabrikk. Det som er klokket høyest er faktisk det billigste så det er liten tvil om hva du bør velge av de to. I utgangspunktet anbefaler jeg det billigste 8800GT kortet du finner i prisguiden.

Det spiller ingen rolle om skjermkort varierer fra merke på hovedkort. Alle 8800GT 512 kortene er identiske bortsett fra at noen er overklokker, annen kjøler og bundle som spill.

8800GT er utvilsomt et meget bra kjøp ytelse/kr i dag.

Lenke til kommentar
I utgangspunktet anbefaler jeg det billigste 8800GT kortet du finner i prisguiden.

Det billigste 8800GT har mindre "stats" som jeg kaller det, enn de som er overklokket. Eller tenker jeg bare feil?

EDIT : Jo mindre jeg har tenkt å overklokke selv hvis jeg kjøper det billigste 8800GT. Men jeg har NULL peiling på overklokking.

Endret av Divisor
Lenke til kommentar

Vet faktisk ikke hva du tenker på!

Om det er ytelse så vil selvfølgelig de overklokka kortene yte bedre, men det er ikke noe i veien for å overklokke et uoverklokket kort, for å svare på en kronglete måte.

Edit: Er da fryktelig enkelt å overklokke et grafikkort. Men om du ikke ønsker å gjøre det er det kanskje like greit å bare kjøpe et overklokket kort. Prisforskjellen på 300 kroner fra billigste kort til Asus top kortet er da ikke så fryktelig galt.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

I utgangspunktet ja, men om du ikke er fortrolig med overklokking evt ikke ønsker å bedrive med slikt så er jo ikke det et argument.

Det billigste kortet vil uansett gi noe bedre ytelse/krone på orginal hastighet.

Sier egentlig kjøp hva du vil, men det er ikke noe særlig å hente ved å kjøpe disse overklokka modellene fra de forskjellige fabrikkene. Er mer et salgstriks for å rettferdiggjøre høyere pris.

Edit: Du redigerte mens jeg svarte så svaret stemmer ikke helt.

Gå for Asus kortet. Du blir sikkert fornøyd, du får da også med Company of Heroes - Opposing Fronts

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...