Bearar Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 hei er på jakt etter en internettside der man kan spille av forskjellige frekvenser som f eks forskjellige aldersgrupper kan høre bare. f eks 0-5år hører bare 22Hz. om dere skjønner. har lyst å prøve dette i timen takk for svar Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du kan jo teste tonegeneratoren i Audacity. Da slipper du også "feil" i lyden fra nettsider som f.eks bruker mp3 ved lav bitrate for frekvenser over hva bitraten tillater eller presterer å gjengi. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ja, å prøve å høre høye og lave frekvenser i .mp3-format er ganske tåpelig ettersom den fjerner det de fleste ikke hører uansett. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 takk for svar, men jeg tenkte mer på et sånt program/nettside der man kan velge f eks aldersgruppe, så spilles en pipetone som bare denne aldersgruppen kan høre. skjønner? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 takk for svar, men jeg tenkte mer på et sånt program/nettside der man kan velge f eks aldersgruppe, så spilles en pipetone som bare denne aldersgruppen kan høre. skjønner? Det du spør om her er i praksis umulig fordi hørsel er ekstremt individuell mtp frekvenser. Jeg hører ikke like høyt opp i frekvens som andre i klassen min f. eks. Så det kan godt være at en 12-åring klarer å høre høyere frekvenser enn en 5-åring, selv om det ikke er slik i teorien, men er sånn i praksis. Håper dette var litt oppklarende og forståelig om hvorfor det ikke finnes sider hvor man deler frekvenser i aldersgrupper. Mvh Faller Lenke til kommentar
moray Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 takk for svar, men jeg tenkte mer på et sånt program/nettside der man kan velge f eks aldersgruppe, så spilles en pipetone som bare denne aldersgruppen kan høre. skjønner? Det er vel forsåvidt bare å teste med en tonegenerator og så se ved hvilken frekvens folk faller av. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 prøvde litt, men forstod ikke så mye. iqen min er bare 106 skjønner dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå