Gå til innhold

Consoll som leverandør av MultiPlay?

Anbefalte innlegg

Borettslaget mitt (i Oslo) har inngått avtale med en leverandør som heter Consoll (www.consoll.no).

De skal erstatter Get som leverandør av TV, Internett og telefon. Jeg er egentlig ganske fornøyd med Get, og er blitt glad i PVR-boksen min.

Noen som har noen erfaringer med Consoll? Ting ser jo bra ut på hjemmesiden deres, men siden jeg aldri har hørt om dem før, så er jeg litt skeptisk. Hva med bildekvalitet, tilbyr de PVR, hva med HD-kvalitet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei,

Har hatt besøk av consoll i borettslaget nå, de leverer bilder i HD 1080i og 720p. De virket overbevisende og seriøse i det de holdt på med.

Ellers vet jeg at det er endel som skal ha dette i Nittedal, men synd ingen kunne kommentert erfaringer med consoll her i forum, virkelig ingen som vet noe?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Borettslaget vårt har nettopp inngått avtale med Consoll AS om TV og internett. På papiret virker avtalen veldig bra, med bl.a. 100Mb/100Mb internett for 349,-/mnd.

Jeg sørger ikke over å bli kvitt Get, men er vel likevel litt skeptisk til et nytt og ukjent selskap.

Noen som har noen erfaringer med Consoll å dele? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Har Consoll i borettslaget nå, og er misfornøyd. Jeg ser ikke på meg selv som noen teknologisinke, men jeg foretrekker analogsignalet i veggen foran digitalboksen fra Consoll.

Ulemper:

- "Boksen" vi fikk (en slags miniatyr-PC fra Fujitsu-Siemens) har ikke HDMI-utgang. Det er DVI-utgang til dataskjerm, mulig denne kan brukes, har ikke forsket noe særlig på hva man evt. må gjøre med lydkabler etc. Uansett er ikke bildekvaliteten noe å skryte av slik utstyret ble installert.

- Kanalskifte er tregt.

- Bildekvaliteten er dårlig (se også første punkt), subjektivt mener jeg at det ikke er en oppgradering fra analogt signal.

- Kanaltilbudet er mangelfullt. Har f.eks. den redelsfulle The Voice-kanalen, men ingen MTV (wtb Pimp My Ride-repriser).

- Utstyret er vanskelig å bruke. Det er noe elendig email- og internett-funksjonalitet der, men å sitte og knote med en dårlig fjernkontroll og et dårlig trådløst tastatur orker jeg ikke. Jeg har PC til sånt, det er bare i veien og blir et irritasjonsmoment.

- Opplever relativt ofte dropouts (fire-fem ganger i går på et par timers TV-titting), med hakking og pauser i bildet. Sånn er det vel når alt skal streames over Internett, men det er likevel noe dritt, og analogt signal er mye bedre på dette punktet.

- Den eneste HD-kanalen er en demo-kanal, da jeg sjekket viste den noen billøp og jagerflyvning. Bildet her var ikke all verden (se også første punkt), men det var da bedre enn bildet på mange av de andre kanalene, i det minste (bortsett fra et ekkelt og svært tydelig problem med rødfarge på skarpe lys, en moiré-aktig "feilbrytning".

Godt mulig at TVen min har litt av skylda for f.eks. bildekvalitet også. Det er en 37" HD-Ready Toshiba eller Hitachi (blander alltid sammen disse to) som kanskje er to eller tre år gammel. Likevel syns jeg at en oppgradering av denne typen, med masse nytt og fancy utstyr, burde være bedre enn gamle analoge kabelsignaler på i alle fall NOE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...