Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ident med Netopia modem og Nextgentel ADSL?

Anbefalte innlegg

Jeg er en ivrig irc-bruker som har pleid å kjøre en del klienter fra linux boxen min som står direkte i Netopia adsl-routern på Nextgentel adsl linja mi.

Problemet mitt nå er det at jeg ikke lengre får ident til å fungere, noe som er et krav på nokså mange irc-servere. Har prøvd å åpne port 113 i routeren, men det virker ikke som om det hjalp?

Er det noen som har kjennskap til dette, eller vet hvordan det kan løses?

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke jeg har forwarda all trafikk inn mot den lokale ip'en, nei. Skal prøve det straks jeg kommer hjem :)

Husk at du også må åpne porten i filteret, hvis du ikke har slått av filteret i ruteren. Lett å glemme å legge til en regel og sette forward til "YES".

Lenke til kommentar
satt opp identen riktig på linux servern? kan lese litt mer om ident og porter osv herhttp://www.reflectdesigns.net/ngt/netopia/index.html

Jeg hadde den samme linux boxen på min tidl. telenor adsl linje frem til jeg fikk NGT, og da fungerte ident utmerket. Så derfor skulle det ikke være noe galt med oppsettet av ident på linux boxen.

Har også lest flere slike netopia-port-setup-guides, og jeg føler jeg har gjort ting rett (har gjort likt andre porter som jeg har fått til å funke) , likevel fungerer det ikke altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...