Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finne informasjon om vrakede biler

RS2000

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle finne ut litt mer om de bilene famililen har hatt gjennom tidene. De gamle er vraket for lenge siden, men jeg har registreringsnumrene.

Er det noen vits i å stikke innom Biltilsynet? Det er bare de bilene som ikke eksisterer lengre jeg skulle ha visst mer om.

Driver med slektsforskning for tiden, og vil gjerne også ha den autofile delen i orden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Biltilsynet burde ha opplysningene på dette.

Husker en gang jeg prøvde å spore opp opplysninger om et gammelt bilvrak (en Volvo, PV e.l.) jeg hadde liggende, og da hadde jeg bare chassisnummeret på vraket å gå etter... Dama i telefonen hos biltilsynet fant dessverre ingenting om denne bilen, verken på data, papir eller mikrofilm, men ga meg et telefonnummer til noe som het motorvognregistret, og der traff jeg en hyggelig eldre mann som utbrøt "detta må være en gammal bil!" når han fikk opplest et chassisnummer med bare 5-6 siffer(!) Enden på visa var at bilen dessverre viste seg å være avskiltet bare noen måneder for tidlig til at det var noe vrakpant å hente på den (ref. denne tråden) ...

Lenke til kommentar

Husker en gang jeg prøvde å spore opp opplysninger om et gammelt bilvrak (en Volvo, PV e.l.) jeg hadde liggende, og da hadde jeg bare chassisnummeret på vraket å gå etter... Dama i telefonen hos biltilsynet fant dessverre ingenting om denne bilen, verken på data, papir eller mikrofilm, men ga meg et telefonnummer til noe som het motorvognregistret, og der traff jeg en hyggelig eldre mann som utbrøt "detta må være en gammal bil!" når han fikk opplest et chassisnummer med bare 5-6 siffer(!) Enden på visa var at bilen dessverre viste seg å være avskiltet bare noen måneder for tidlig til at det var noe vrakpant å hente på den (ref. denne tråden) ...

bare for å pirke litt på det du sa her, avskiltningstidspunktet har ingenting med om du får vrakpant å gjøre. derimot førstegangsregistreringen i norge. som må være etter ca 1977. ref. samme tråd som du referte til ;)

Lenke til kommentar

bare for å pirke litt på det du sa her, avskiltningstidspunktet har ingenting med om du får vrakpant å gjøre. derimot førstegangsregistreringen i norge. som må være etter ca 1977. ref. samme tråd som du referte til ;)

Slik jeg forstod både dama på biltilsynet og mannen hos motorvognregistret, så var det vesentlige om bilen hadde hatt skilter på etter 1977, ikke at den var førstegangsregistrert etter det året...

Edit: fant en link som støtter opp under det... (§10)

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...