Gå til innhold

Hva er din drømmeskjerm?

Misantropen

Anbefalte innlegg

Hva er din drømmeskjerm? Hvis du hadde mye penger, hva hadde du kjøpt? NB! Bare lov å ønske seg skjermer som er i salg og ikke fancy prototyper fra E3. Si gjerne hovrfor du drømmer om nettopp denne skjermen, f.eks.: "Den er dritbra å spille på", "Den har fantastiske farger", "Den gir meg en stor e-penis", "Den ser kul ut" osv...

Når dette er sagt så realiserte jeg min drøm om en 30" fra Dell for en tid tilbake, nå viser det seg at kanskje ikke var så fett alikevel. Er en del store variasjoner i fargetemperaturen (i praksis - hvitfargen varierer mellom gulaktig og blåaktig rundt om på skjermen) har dessverre blitt et skår i gleden. Nå drømmer jeg om en skjerm som har jevn hvitfarge :D

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var lett, den finnes ikke. Vil ha en god 24" til å tegne på, 0ms responstid, og krystallklare farger. Høres jo veldig lett ut, men den gang ei. Også innsynsvinkel som ala crt skjermer. Jeg kjøpte en 19" lcd for noen måneder siden til å spille på og prøvde forleden å spille på min gamle 19" crt skjerm. Hodepine i løpet av 5 sekund, og jeg hadde aldri vært plaget av det før. Ganske interessant egentlig.. Det er jo en del teknologier i sikte, men om de blir realisert er vel en annen sak. 120hz+ lcd el bedre teknologi til å spille spill på, foruten crt, ville vært nice.

Lenke til kommentar

Eizo 30" LCD FlexScan SX3031WK Black 2560x1600

Link

Kan bruke to maskiner samtidig på denne skjermen, Får opp bildene samtidig fra begge maskinene. Den er stor og fin.

Sikkert en drøm å se filmer på denne skjermen. Bildekvaliteten er nok helt på topp her.

Den mangler HDMI, men det er greit nok.

:)

Lenke til kommentar
Hmm den Eizo'en hadde litt dårlig kontrast, og rimelig svak lysstyrke.

Jeg ville ikke betalt opp mot 20k for den, for å være ærlig.

Når det gjelder EIZO og lysstyrke, kontrast så bør en ikke sammenligne med billige SAMSUNG skjermer.

Forskjellen er helt utrolig stor.

Jeg har også en Eizo 24" LCD FlexScan CE240W denne skjermen er helt utrolig bra.

Lenke til kommentar

Driter i at den må være tilgjengelig å kjøpe, for det er den ikke... Er veldig fornøyd med min 22" ASUS MW221U, men gleder meg til OLED skjermer kommer. Har OLED på min MP3 spiller (iRiver Clix2). Sony har nylig vist frem en 11" OLED TV, men det tar nok noen år før det blir standard på data-skjermer. Men de blir tynne og fine, drar lite strøm, har ikke backlight osv...

Lenke til kommentar
Når det gjelder EIZO og lysstyrke, kontrast så bør en ikke sammenligne med billige SAMSUNG skjermer.

Forskjellen er helt utrolig stor.

Selvsagt ikke, jeg sammenlignet med andre Eizo-skjermer.

Jeg har også en Eizo 24" LCD FlexScan CE240W denne skjermen er helt utrolig bra.

Den har en lysstyrke på 450 cd/m2, den 30-tommeren har en lysstyrke på 260 cd/m2.

Det må betegnes som svak lysstyrke i følge mine begreper hvertfall.

Endret av Propanelgen
Lenke til kommentar

Dessverre så finner jeg ikke noen virkelige tester av skjermen, men mange forskjellige uttalelser.

Denne beskrivelsen fra Eizo selv ser jeg på som bra nok.

Eizo släpper nu sin första 30-tummare, FlexScan SX3031WK, och utlovar en kvalitet som tidigare inte funnits i klassen.

Eizo

Mini test

Lenke til kommentar

Lysstyrke er ikke så spennende lenger, idag vil man ha ekte sort og høy kontrast uten å trenge supernova-lys for å kompensere :) Forrige CRT hadde halve lysstyrken av LCD skjermene, men kontrastnivået og sortnivået var jo ..dessverre.. langt bedre enn noen LCD jeg har sett så langt. Men for all del, elsker LCD skjermer til det jeg selv bruker de til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...