Larsemão Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Har et giga problem! Alle programmene innstallert åpner seg i notisblokk. Det kommer fram noen rare tegn også står det at programmet ikke kan åpnes i dos-modus. Det er absolutt ingenting på PC-en som funker grunnet dette UTENOM internett tilkoblingen samt Mozilla Firefox. Det er det eneste som funker. Hva skal jeg gjøre? Er den eneste muligheten å formatere? Håper på raskt svar! (Kan hende jeg ikke burde postet denne tråden her) Mvh ruptioN Endret 19. november 2007 av RuptioN Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har et giga problem! Alle programmene innstallert åpner seg i notisblokk. Det kommer fram noen rare tegn også står det at programmet ikke kan åpnes i dos-modus. Det er absolutt ingenting på PC-en som funker grunnet dette UTENOM internett tilkoblingen samt Mozilla Firefox. Det er det eneste som funker. Hva skal jeg gjøre? Er den eneste muligheten å formatere? Håper på raskt svar! Mvh ruptioN Høres veldig rart ut, det første som slo meg er at noen har satt .exe-filer til å åpnes i notisblokk som standard, men siden FireFox og Internett Explorer funker så er det vel ikke det heller. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Alt funka igår.. Men da jeg skulle starte word åpnet det seg i notisblokk, også prøvde jeg å restarte PC-en for å sjekke om det funka da, men da åpnet absolutt alle programmene seg i notisblokk.. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 En kamerat hadde ligende problem, viste seg at maskina va full av virus etc som avr grunnen til det. kjør en full scan av maskina du Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Får ikke scannet PC-en siden programmet som skal scanne bare åpner seg i notisblokk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Går kanskje å starte maskina med en live-disk og kjøre scan fra den Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Prøv systemrestore en uke bak i tid og deretter virusscan Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 live-disk? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Live-disk = en cd med et fungerende operativsystem som ikke trenger å installeres. Finnes mange utgaver av forskjellige Linux-distribusjoner som er beregnet til å kjøre i fra CD f.eks. Da trenger du bare et antivirusprogram du kan legge inn på en minnepenn og kjøre derifra Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Stilte tilbake system til før problemet skjedde og det funket. Scanner systemet nå Takk for svarene! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Alt funka igår.. Men da jeg skulle starte word åpnet det seg i notisblokk, også prøvde jeg å restarte PC-en for å sjekke om det funka da, men da åpnet absolutt alle programmene seg i notisblokk.. "Håkkei" - Nå må jeg bare spørre. Når du skal "åpne Word", gjør du som mange at du dobbelklikker på ett dokument slik at det åpner Word for deg? Ett Word-dokument er ikke det samme som Word. Hvis du ikke har prøvd dette allerede, så bør du prøve å åpne Word manuelt, altså enten ved å gå om startmenyen -> alle programmer -> ms office -> Word, eller å dobbeltklikke på .exe-fila på skrivebordet ditt eller under programmappa i utforsker. For meg begynner dette å lukte som at du ved ett uhell har valgt at .doc-filer skal åpnes i Wordpad. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Jeg åpnet word manuelt ja. Hvis jeg med ett uhell hadde valgt at dem skulle åpnes i notepad er det jo rart at absolutt ALLE programmene åpnet seg der Men det hjalp å ta systemgjenoppretting... selvom problemet fortsatt er uforklarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå