Gå til innhold

Er Mist 600W godt nok for et fremtidsrettet system ? (X38 / Geforce9)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er igang med nytt pc-prosjekt og vil kjøre et X38 basert hovedkort, kombinert med 4GB DDR2 ram og Intel Q6600. Jeg kommer til å kjøre et gammelt Geforce6 PCI-E 1.0 kort frem til nVidia lanserer Geforce9 serien neste år (snuste litt på 8800GT, men tror jeg venter...).

Planen er å kjøpe et "mid-range" Geforce 9 kort som jeg da går over til. Utover dette blir jeg å kjøre 6 harddisker og en Dvd-rom. Maskinen vil primært bli brukt til videoredigering og noe spilling (1280 x 1024 max, i tilfelle det skulle ha noe å si).

Jeg tenkte å kjøpe både PSU og kabinett fra Microplex/Netshop.no (jeg likte prisen på Lian Li'en .... !).

Spørsmålet er om dette MIST PSU'et er verd å satse på ? Eller bør jeg velge noe annet (minimum 600W, med 2x PCI-E kontakter)

Jeg har lest litt rundt på nettet og Microplex sine egne forum, det ser ut til at det er endel brukere som opplever litt problemer med dette PSU'et (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Misten holder den, men jeg ville nok heller vurdert Corsair HX620W

Ok, jeg ser vi snakker ca. 300 raske ekstra i pris der, ikke verdens undergang.

Et Corsair PSU virker litt fjernt for meg, trodde for det meste de holdt seg til ram og minnepinner.

Snakker vi samtidig bedre kvalitet og mindre støynivå enn Mist 600W'en her ?

EDIT; Skriveleif

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Tja, MIST-forsyningene bruker etter sigende ikke helt top-of-the-line komponenter, men det kan sikkert variere hva de putter i. Skal vel ikke si for mye selv da, siden jeg aldri har eid en.

Corsair får strømforsyingene sine produsert av Seasonic, som har lang fartstid innen denne bransjen. (nesten 30 år). Disse inneholder b.la noe dyrere kondensatorer som tåler mer bank (varme etc) og derfor er prisen noe høyere. Men man får det man betaler for. Corsair og Seasonic er uansett veldig populær hos "støyallergikere". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...