Gå til innhold

har GDDR3 mye å si for hvor bra kortet er?

Axl1994

Anbefalte innlegg

skal kjøpe bærbar, og ser på kortene i bærbarene og lurer på om noen vet hvilket av disse kortene som er best?

Skjermkort #1 : NVIDIA GeForce 8600M GT

Videominne GDDR3 SDRAM - 256 MB

Skjermkort#2 : NVIDIA GeForce 8600M GT

Videominne DDR II SDRAM - 512 MB

Nå ser man jo med en gang at kort #2 har mere minne, men kort #1 har GDDR3 hva nå det kan bety? og om det gjør skjermkort #1 bedre selv om det har mindre minne.

altså hvilket kort er best? eller svarer jeg meg selv når jeg sier at kortet med mer minne er bedre?

kan forøvrig også si at kort #1 finner man i Asus G1S og kort #2 finner man i Asus C90S PC-en..

dette står på Asus g1s tråden : -8600 GT med GDDR3 VRAM (bedre enn 8600GT i f.eks compal IFL90+ og Acer aspire 5920G)

beklager for ekstremt rotete tråd, men håper folket klarer å forstå! ;)

Endret av Axl1994
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du stor oppløsning på skjermen på laptopen, ville du gått for 512 MB. Har du 1280x1024 eller liknende trenger du ikke mer enn 256 MB frambuffer og da er kjappere minne å foretrekke (GDDR3).

Grunnen til dette er at jo flere piksler du har på skjermen jo mer må data bufres, så uansett hvor kjapt minnet er og du går "tom" for videominnet, må grafikkortet bruke RAM-en din som er mye treigere. Det beste hadde selvfølgelig vært mye videominne og kjappt minne. ;)

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Hehe, begge pcene har WXSGA (1650X1050) oppløsning på skjermene, så da er vell grafikkortet på C90S'en best? (C90S = 512mb)

men så har jo G1S'en Color Shine TFT-LCD og Asus Splendid Video Intelligent Technology vet ikke om dette har så mye å si, men ser ihvertfall sånn ut på http://no.asus.com/products.aspx?l1=5&...amp;modelmenu=1

+ at G1S har 8ms respons tid, men det står ikke noe om det på C90S'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...