klovnster Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 cossiemk snakker bare bra om dynabel da hehe.. fortell meg hvor likhetene stopper mellom LIB og dynabel subber a Lenke til kommentar
Legatia Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 cossiemk snakker bare bra om dynabel da hehe.. fortell meg hvor likhetene stopper mellom LIB og dynabel subber a hehe ja, standarden: "dynabel mye bedre enn.... blablablablabla.... dynabel best.. blablabla" skulle likt å testet rainbow utstyr opp mot dynabel for å si det slik.... Kan ikke du(cossie) være så snill å opplyse oss andre her om hvorfor dynabel nødvendigvis er så mye bedre? regner med du har førstegangserfaring med rainbow også da, seff...? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har bare lest ett par av testene som stod på Rainbow sidene å det virker som brukbare saker. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 NEI, gå for dynabelen, du kommer IKKE til å angre... bare vent til du ser hvordan den faktisk ser ut, og hvor bra den spiller Vampire forsterkeren gir ikke 6x80 watt fordi om det står det... rainbow ville jeg heller ikke kjøpt... Dynabelen leverer det den lover Ps: LIB1212 og dynabel dy9412 er i første øyekast ganske like å SE på, og det stemmer at de kommer fra samme fabrikk, men der slutter likhetene... nå må du ikke forsnakke deg her. du vet tydeligvis ikke hva rainbow er............ Joda, men jeg behøver ikke å like det forde, sa bare at jeg ikke ville kjøpt det... men nå har jeg ikke testet alt de har heller.... Har heller ikke sagt at dynabel er bedre en rainbow, men at det generelt er bra, og leverer det det lover, og er meget rimelig i forhold til mye annet, som ikke nødvendigvis er bedre Og bf0756 er ganske uslåelig når man ser på pris og ytelse klovnster: chassie på lib og dy9412 er like, men innmaten er ikke den samme... lib har 2 spoler, og tynnere "tråder" i spolene, og TS parametrene er helt forskjellig Lenke til kommentar
Legatia Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 da lurer jeg litt på hva av rainbow du har prøvd, siden du tydeligvis ikke liker det?... rainbow leverer heller ikke noe mindre enn de lover om det er det du påpeker:) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Ikke gjør meg så forvirra da?? Skaffet meg foresten ny spiller i dag, bilder under. Og de to Sony 4" 80W-høytalerene fungerte knall, meget gode selv på høyt volum. Flott spiller også, meget god praktisk også. Endret 25. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Fikk endelig svar med Eltek i dag. ...Når det gjelder subber har vi dynaBel db12 som koster 498 pr stk. Disse sitter i vår PHOBOS hjemmesub som har fått flust med gode testresultater. Når du tenker på de midbassene dine. Har du elektroniske delefilter til de? For å lage et båndpass passivt filter kan være vanskelig. Da anbefaler jeg deg heller å gå for et komponentsett med 6,5" og heller selge de sony høyttalerne dine. Eller rett og slett bruke de i tillegg. Du må bare ringe meg om du ønsker dypere forklaring på noe av dette. 1. Er de subbene et godt alternativ til RE10/RE12? 2. Hva mener han med elektronisk delefilter? Det vil tydeligvis skape problemer for meg...? 3. Forslag til komponentsett? Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 re er nok et bedre alternativ skal du ha kompnentsett så har jeg et focal 165a 6,5" komponentsett som ligger her.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Okei. skal du ha kompnentsett så har jeg et focal 165a 6,5" komponentsett som ligger her.. De er ikke så gode med andre ord? Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 helt kurrante, men kan ikke sammenlignes med toppmodellen til morel som jeg har i bilen en HEEEELT annen prisklasse og Lenke til kommentar
epifant Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg tror dynaBel-forsterkeren har et passende elektronisk delefilter innebygd, men jeg lurer på om ikke det "kun" er highpassfilter. Med andre ord får du delt Peerless-bassen elektronisk nedover, men ikke oppover. Det er uansett bedre enn at det hadde vært omvendt, et passivt delefilter for å kutte bort de høyeste frekvensene fikser du med et enkelt 2. ordens passivt filter på Peerlessen. Du nevnte altså ikke for ham at du hadde tenkt å bruke dynaBel-ampen? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Jo, jeg nevnte helt tydelig at valget av forsterker var i boks (dynabel ampen til 3500kr). Lenke til kommentar
epifant Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Da kan du gjøre følgende: - kanal 1 og 2 brukes til å drive Sonyene. Delefilteret som hører til settet brukes som normalt for å dele mellom diskant og mellomtone, mens forsterkens innebygde delefilter settes til høypass på ~160hz. - kanal 3 og 4 brukes til å drive Peerlessene. Forsterkerens innebygde delefilter settes til høypass på ~60hz. For å filtrere bort frekvensene over 160 hz (hvor Sonyene er satt til å ta over) bruker du et passivt filter. Tegning og komponentverdier får du av Eltek, evt. kan de levere et ferdig loddet filter. - kanal 5 og 6 brukes til hver sin RE-bass, evt. brokobles. Delefrekvensene på forsterkeren må du prøve deg litt frem til hva som låter best, frekvensene foreslått her er bare en pekepinn. Kanskje havner du litt høyere, kanskje litt lavere, men 160 og 60 hz vil være et greit utgangspunkt. Ulempen vil være at du ikke kan justere delefrekvensen som bestemmer hvor høyt opp i frekvens Peerlessene skal spille, ettersom passive filtre jo er basert på komponenter med faste verdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå