Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny 12" bass + forsterker til ~5000 kr

2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, nå kom "figuren" opp epifant.

1.

"Audax Delefilter for diskant, 78,- pr. stk - Innline høypassfilter for 4 ohms diskant, 3.500Hz/12dB/OKT, 20cm ledning til diskant og 75cm ledning til forsterker, Innbakt i krympeplast"

Den fant jeg på www.dynabel.no, er det riktig type høypassfilter?

2.

2 stk 6" Peerless SLS 6, 495,- per stykk fra dynabel.no, de er det beste til den prisen (og lavere)? :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ja, monteringen skal gjøres skikkelig! :) Da ser det faktisk ut til at jeg har kommet frem til et oppsett, så nå skal jeg sende en mail til Eltek/Dynabel/Mamut (de kaller seg alle 3 ser det ut som).

De SLS-elementene, skulle de monteres i døren eller?

For hvordan gjør jeg det isåfall med "kassen" som skal være bak?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Eltek er selve firmaet, som har eksistert i mange år. dynaBel er Elteks varemerke på produkter de konstruerer eller importerer selv. Mamut er simpelthen leverandøren av webshopen :)

SLS-elementene monteres såkalt "free air" i dørene ja, altså uten noe kasse bak, men det er uansett viktig å gjøre det så tett som overhodet mulig mellom for- og baksiden av membranet. Fest elementene i selve dørstålet (ikke element mot stål riktignok, men med en avstandsring av noe slag. Husk at MDF suger vann!) Vil anbefale deg å kjøpe "skumkopper" til å beskytte elementene mot fukt og demping til dørene fra Installbay.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Eltek er selve firmaet, som har eksistert i mange år. dynaBel er Elteks varemerke på produkter de konstruerer eller importerer selv. Mamut er simpelthen leverandøren av webshopen :)

SLS-elementene monteres såkalt "free air" i dørene ja, altså uten noe kasse bak, men det er uansett viktig å gjøre det så tett som overhodet mulig mellom for- og baksiden av membranet. Fest elementene i selve dørstålet (ikke element mot stål riktignok, men med en avstandsring av noe slag. Husk at MDF suger vann!) Vil anbefale deg å kjøpe "skumkopper" til å beskytte elementene mot fukt og demping til dørene fra Installbay.

eltek produserer ikke dynabel ;)

har du sett LIB subbene? :p

dynabel er kinasubber med ny logo..

Lenke til kommentar

Vil det si at i stedet for at jeg kjøper en dynabel til 3500 kr (2x200W + 4x75W), så kommer jeg like langt med en SoundMagus til 1500 kr (1x600W) + Vampire 6-kanals til ~1000 kr (6x80W).

Da sparer jeg faktisk over 1000 kroner. Kunne det fungert til 2 subber, 2 midbasser og 2 høytalere? :)

(Alle tall i RMS).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Vil det si at i stedet for at jeg kjøper en dynabel til 3500 kr (2x200W + 4x75W), så kommer jeg like langt med en SoundMagus til 1500 kr (1x600W) + Vampire 6-kanals til ~1000 kr (6x80W).

Da sparer jeg faktisk over 1000 kroner. Kunne det fungert til 2 subber, 2 midbasser og 2 høytalere? :)

(Alle tall i RMS).

aldri testa dynabel ampene, men vampire ville jeg HVERTFALL styrt langt unna :p

soundmagus har jeg testa og den var helt kurrant..

Lenke til kommentar

NEI, gå for dynabelen, du kommer IKKE til å angre... bare vent til du ser hvordan den faktisk ser ut, og hvor bra den spiller ;)

Vampire forsterkeren gir ikke 6x80 watt fordi om det står det... rainbow ville jeg heller ikke kjøpt...

Dynabelen leverer det den lover ;)

Ps: LIB1212 og dynabel dy9412 er i første øyekast ganske like å SE på, og det stemmer at de kommer fra samme fabrikk, men der slutter likhetene... ;)

Lenke til kommentar
NEI, gå for dynabelen, du kommer IKKE til å angre... bare vent til du ser hvordan den faktisk ser ut, og hvor bra den spiller ;)

Vampire forsterkeren gir ikke 6x80 watt fordi om det står det... rainbow ville jeg heller ikke kjøpt...

Dynabelen leverer det den lover ;)

Ps: LIB1212 og dynabel dy9412 er i første øyekast ganske like å SE på, og det stemmer at de kommer fra samme fabrikk, men der slutter likhetene... ;)

nå må du ikke forsnakke deg her. du vet tydeligvis ikke hva rainbow er............

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...