cossiemk1 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Med høypassfilter på sonyene, så burde det vel bli greit... ville delt de på ca 150hz Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Kommer ikke opp noe bilde hos meg, hverken i Explorer eller Opera Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Ahh, nå kom "figuren" opp epifant. 1. "Audax Delefilter for diskant, 78,- pr. stk - Innline høypassfilter for 4 ohms diskant, 3.500Hz/12dB/OKT, 20cm ledning til diskant og 75cm ledning til forsterker, Innbakt i krympeplast" Den fant jeg på www.dynabel.no, er det riktig type høypassfilter? 2. 2 stk 6" Peerless SLS 6, 495,- per stykk fra dynabel.no, de er det beste til den prisen (og lavere)? Endret 24. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Skal du bruke dynabel bf0756 forsterkeren, så har den innebygd delefilter... Peerless SLS6 er helt greie, og meget bra til den prisen Lenke til kommentar
epifant Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jepp, bruk delefilteret i forsterkeren. Det blir langt bedre enn passive løsninger (som uansett ikke er konstruert for de aktuelle elementene). Tror du kan bli overrasket over SLS-elementet Men husk å gjøre en god jobb med monteringen! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Ja, monteringen skal gjøres skikkelig! Da ser det faktisk ut til at jeg har kommet frem til et oppsett, så nå skal jeg sende en mail til Eltek/Dynabel/Mamut (de kaller seg alle 3 ser det ut som). De SLS-elementene, skulle de monteres i døren eller? For hvordan gjør jeg det isåfall med "kassen" som skal være bak? Endret 23. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Eltek er selve firmaet, som har eksistert i mange år. dynaBel er Elteks varemerke på produkter de konstruerer eller importerer selv. Mamut er simpelthen leverandøren av webshopen SLS-elementene monteres såkalt "free air" i dørene ja, altså uten noe kasse bak, men det er uansett viktig å gjøre det så tett som overhodet mulig mellom for- og baksiden av membranet. Fest elementene i selve dørstålet (ikke element mot stål riktignok, men med en avstandsring av noe slag. Husk at MDF suger vann!) Vil anbefale deg å kjøpe "skumkopper" til å beskytte elementene mot fukt og demping til dørene fra Installbay. Endret 23. november 2007 av epifant Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Eltek er selve firmaet, som har eksistert i mange år. dynaBel er Elteks varemerke på produkter de konstruerer eller importerer selv. Mamut er simpelthen leverandøren av webshopen SLS-elementene monteres såkalt "free air" i dørene ja, altså uten noe kasse bak, men det er uansett viktig å gjøre det så tett som overhodet mulig mellom for- og baksiden av membranet. Fest elementene i selve dørstålet (ikke element mot stål riktignok, men med en avstandsring av noe slag. Husk at MDF suger vann!) Vil anbefale deg å kjøpe "skumkopper" til å beskytte elementene mot fukt og demping til dørene fra Installbay. eltek produserer ikke dynabel har du sett LIB subbene? dynabel er kinasubber med ny logo.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Vil det si at i stedet for at jeg kjøper en dynabel til 3500 kr (2x200W + 4x75W), så kommer jeg like langt med en SoundMagus til 1500 kr (1x600W) + Vampire 6-kanals til ~1000 kr (6x80W). Da sparer jeg faktisk over 1000 kroner. Kunne det fungert til 2 subber, 2 midbasser og 2 høytalere? (Alle tall i RMS). Endret 24. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Vil det si at i stedet for at jeg kjøper en dynabel til 3500 kr (2x200W + 4x75W), så kommer jeg like langt med en SoundMagus til 1500 kr (1x600W) + Vampire 6-kanals til ~1000 kr (6x80W). Da sparer jeg faktisk over 1000 kroner. Kunne det fungert til 2 subber, 2 midbasser og 2 høytalere? (Alle tall i RMS). aldri testa dynabel ampene, men vampire ville jeg HVERTFALL styrt langt unna soundmagus har jeg testa og den var helt kurrant.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Hvilken forsterker (evt. forsterkere) ville du anbefalt da? (Til å styre 2stk 12" 350W basser, 2stk 40W høytalere og 2stk 6" 150W midbasser). Endret 24. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 jeg ville anbefalt en us amps xt2000 til subber og en us amps xt1600.4.. blir litt dyrere enn EN dynabel amp.. 5360,- Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Bare de to USamps forsterkerne til sammen "sprenger" mitt lille budsjett, så da må jeg nok heller kjøpe dynabel-forsterkeren med mindre du har andre forslag Lenke til kommentar
epifant Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Klovnster: Nei, de går under "import". Men de har ganske mange høyttalerkonstruksjoner til innebruk som går under dynaBel-navnet 2bb1: Hold deg til dynaBel-ampen du, den gjør det du trenger til en pris du kan betale Lenke til kommentar
Legatia Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Eller så kan du få kjøpe en Rainbow 4-kanaler av meg, og kjøpe deg en annen amp til subbene. Den skal du få rimelig:) PM meg om du er interessert du. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Er Rainbow et bra merke eller? Hvilken modell er det foresten? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 NEI, gå for dynabelen, du kommer IKKE til å angre... bare vent til du ser hvordan den faktisk ser ut, og hvor bra den spiller Vampire forsterkeren gir ikke 6x80 watt fordi om det står det... rainbow ville jeg heller ikke kjøpt... Dynabelen leverer det den lover Ps: LIB1212 og dynabel dy9412 er i første øyekast ganske like å SE på, og det stemmer at de kommer fra samme fabrikk, men der slutter likhetene... Lenke til kommentar
Legatia Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Er Rainbow et bra merke eller? Hvilken modell er det foresten? Det er en KW4150. Du kan jo gå inn på www.rainbow-audio.de og se, ligger litt tester og slikt der også. Rainbow er lite utbredt i norge, men ja rainbow er et meget velansett merke. Lenke til kommentar
Legatia Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 NEI, gå for dynabelen, du kommer IKKE til å angre... bare vent til du ser hvordan den faktisk ser ut, og hvor bra den spiller Vampire forsterkeren gir ikke 6x80 watt fordi om det står det... rainbow ville jeg heller ikke kjøpt... Dynabelen leverer det den lover Ps: LIB1212 og dynabel dy9412 er i første øyekast ganske like å SE på, og det stemmer at de kommer fra samme fabrikk, men der slutter likhetene... nå må du ikke forsnakke deg her. du vet tydeligvis ikke hva rainbow er............ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå