Dotten Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 http://e24.no/boers-og-finans/article2109394.ece#VG Er det gode vilkår de skilter med, eller kun hype? Hva sier ekspertene og lekmennene, en bank man bør vurdere å skifte til? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 norwegian.no fungerer særdeles dårlig i Opera under Linux, så jeg finner ikke noe bank, men 5,6% rente er ihvertfall bra. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Som de aller fleste banker som kun driver med bank på internett, så er det gode vilkår, så lenge du ikke har behov for mer enn en sparekonto, brukskonto og et VISA-kort. Der er det neppe mange tradisjonelle banker som kan konkurrere. Pr. i dag så er Bank Norwegian den med høyest rente på brukskonto med 5,60%, sammenlignet med E24's rentebarometer. Det eneste som har gjort at jeg har beholdt lokalbanken som min dagligbank (hvis man ser bort ifra det faktum at jeg har blitt fast ansatt i den for 2 år siden), er at jeg har ønsket å opparbeide et godt kundeforhold og historikk i den banken jeg regnet med at jeg ville søke om boliglån i. Dermed vil mitt råd bli som følger: Har du planer om å gjøre større finansielle investeringer som innebærer større lån i løpet av nærmeste fremtid, så beholder du din vanlige dagligbank (evt. den du ser for det at du tar opp lån i; undersøk gjerne i god tid på forhånd om hvor du vil få gode vilkår). Hvis dette er langt frem i tid, så ville jeg ha byttet til den mest lønnsomme. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Var litt morsomt at Bjørn Kjos viste frem sitt eget kredittkort, der man tydelig kunne se kortnummeret og utløpsdatoen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Dette grenser vel til villedende markedsføring. Debetkort: 250kr/året, uttak 0 kr Kredittkort: 0kr/året, uttak 1%, 75kr +1% + 1,75% valutapåslag i utlandet Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det eneste som har gjort at jeg har beholdt lokalbanken som min dagligbank (hvis man ser bort ifra det faktum at jeg har blitt fast ansatt i den for 2 år siden), er at jeg har ønsket å opparbeide et godt kundeforhold og historikk i den banken jeg regnet med at jeg ville søke om boliglån i. Ja, slik var verden for 30 år siden. Idag har imidlertid kundehistorikk null verdi. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det eneste som har gjort at jeg har beholdt lokalbanken som min dagligbank (hvis man ser bort ifra det faktum at jeg har blitt fast ansatt i den for 2 år siden), er at jeg har ønsket å opparbeide et godt kundeforhold og historikk i den banken jeg regnet med at jeg ville søke om boliglån i. Ja, slik var verden for 30 år siden. Idag har imidlertid kundehistorikk null verdi. Og slik er verden fortsatt! Selvsagt er det ikke problem å få lån dersom nøkkeltallene ser bra ut. Med nøkkeltall tenker jeg på belåningsgrad, gjeldsgrad, rentesesitivitet osv. Dersom disse er svake, kan god historikk være viktig. Har du unngått purringer på konto og "oppført" deg greit, kan dette være avgjørende. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Riktig, min erfaring etter å ha jobbet deltid i to banker er at kundehistorikk kun er relevant for de marginale kundene, dvs de kundene som ellers har vanskelig for å få lån eller av en eller annen grunn oppfattes som lite attraktive bankkunder. Dette kan være på grunnlag av historikk, betalingsanmerkninger, utdanning og lønn. I enkelte lokale banker kan til og med familietilhørighet spille inn. Attraktive bankkunder vil ikke ha problemer med å få lån uansett tidligere kundeforhold. Verden er ikke svart-hvitt så man kan generelt si at verdien av et godt kundeforhold er betinget. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 norwegian.no fungerer særdeles dårlig i Opera under Linux, så jeg finner ikke noe bank, men 5,6% rente er ihvertfall bra. Bank Norwegian AS 5,90% Jeg var på posten idag for å gi min signatur gleder meg til å slutte å bruke studentkortet til dnb... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 I enkelte lokale banker kan til og med familietilhørighet spille inn. Det gjelder vel helst samtlige banker! Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) I enkelte lokale banker kan til og med familietilhørighet spille inn. Det gjelder vel helst samtlige banker! Yepp... Når jeg og samboern var å skulle låne til vår første leilighet i DNBNor med 100% finansiering var det i utgangspunket nødvendig for oss å stille med sikkerhet. Når saksbehandler fikk vite hvem foreldrene til min samboer var så var det plutselig ikke nødvendig lenger. Vi står for huslånet selv. Ingen sikkerhet bortsett fra leiligheten selvfølgelig. Dette sier da til meg at familietilhørighet har litt å si... Endret 21. desember 2007 av Strukt Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg blir skeptisk til Norwegian når det ALLER FØRSTE de gjør er å gi ut kortinfoen til sjefen.. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) I enkelte lokale banker kan til og med familietilhørighet spille inn. Det gjelder vel helst samtlige banker! Yepp... Når jeg og samboern var å skulle låne til vår første leilighet i DNBNor med 100% finansiering var det i utgangspunket nødvendig for oss å stille med sikkerhet. Når saksbehandler fikk vite hvem foreldrene til min samboer var så var det plutselig ikke nødvendig lenger. Vi står for huslånet selv. Ingen sikkerhet bortsett fra leiligheten selvfølgelig. Dette sier da til meg at familietilhørighet har litt å si... Kontakter har alt å si, her som i mange andre sammenhenger. Har en bankmann som er kamerat av svigerfar. Har lånt 100% vi også uten sikkerhet bortsett fra boligen. Trenger jeg penger, får jeg de på konto på 5min. Trenger ikke ned i banken å skrive under noe. Da jeg gjorde en kjempebrøler i fjor sommer og sto i Sverige uten mitt eget visa kort, var det han som ordnet opp. Ringte banken for å få de til å sette over penger fra min konto til samboeren min sin siden hun hadde med kortet, men dette kunne de ikke siden de ikke kjente meg og derfor ikke kunne gjøre dette over telefon. Ringte min kjære bankmann på hytta, han ringte banken og 15min senere stod pengene der. DET er service det. Er evig takknemlig for at jeg har han. Ontopic: Har lurt på denne banken jeg også. Virker som de har et veldig godt tilbud. Men vil uansett vente litt for å se hva som skjer. Endret 23. desember 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg blir skeptisk til Norwegian når det ALLER FØRSTE de gjør er å gi ut kortinfoen til sjefen.. Reklame? Veldig bra måte å få publisert sin egen bank på da =) Mange som snakket om bank norwegian etter dette... Har også opprettet sparekonto 6% rente. Foresten, denne tråden var kanskje gammel... Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Noen som opplever at de er veldig treige med nye kunder? Etter 2 uker fikk jeg en telefon om å sende inn pass og slikt på nytt, og nå har det snart gått 2 uker til uten at jeg har hørt noe mer.. Ble kredittsjekka første gangen, og det var ingenting negativt med det.. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Gikk veldig fort for meg. Gikk til posten jeg da, for å legitimere meg. Dette var enkelt og greit. Kundeservice er veldig kjappt! Sikkert fordi de har få kunder, men utrolig deilig å ringe dem å snakke med en levende person innen 1 minutt fra jeg løfta på røret =) Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Alle må til posten for å legitimere seg.. Nå er det vel i orden med meg også, har fått BankId brikke i dag.. Angrer nesten på at jeg ikke venta til 1.mai, for da hadde bankene hjulpet meg med alt som oppstår av ting å gjøre, som dette medfører (lovpålagt..) men men.. om det er andre som skal bytte bank, så burde dere vente, om det ikke haster veldig.. Endret 16. april 2008 av Daniel-G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå