Gå til innhold

Mer Gmail-trøbbel

Anbefalte innlegg

Storm? Jeg hadde ikke merket at noe hadde endret seg engang jeg .. har ikke hatt noen problemer, og alt reagerer fort og fint hele tiden .. dette på en noe aldrende laptop med Ubuntu Gutsy.

Problemer kan oppstå mange steder, forresten, er ikke nødvendigvis alltid GMail som har bugsene. Spesielt i tilfellet Firefox kan det ofte være tredjeparts plugins som skaper problemer.

Folk som mener Google ikke hører på kundene sine har heller ikke forstått hva det betyr å ha millioner av brukere .. Google har nok mange folk som kun jobber med å identifisere hvilke problemer som faktisk skyldes bugs hos dem, og ikke avvik ute hos kundene. Hvis de skulle prøvd å behandle alt som enkeltsaker ville de ikke hatt tid til å gjøre annet.

Og ja: GMail er et gratis produkt som fortsatt er på betastadiet. Vi er alle prøvekaniner. Ingen tvang dere til å bruke GMail :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Firefox har kræsjet ca. 5-6 ganger siden igår. Nå vet jeg altså hvorfor.. (Og ja - jeg hadde Gmail oppe)

Når det gjelder det at gmail fortsatt er i Beta, så har vel google blitt kritisert for å ha det meste i Beta så lenge det går.. På den måten kan de jo slippe unna med litt ansvar ;)

Endret av erlingwe
Lenke til kommentar
Hvis HTML-kode eller diverse script klarer å krasje en nettleser, så skyldes det sikkerhetshull i nettleseren. Her er det Firefox som er problemet. Gratulerer Google. Dere har klart å finne en kode som Firefox ikke takler. ;)

Ikke nødvendigvis. Det kan f. eks. skyldes feil i en plugin. En svært stor andel opera-kræsj skyldes feil i adobe sin flash plugin, og ikke opera. Evt. kan det også skyldes lokale forhold (lite minne, etc.)

Lenke til kommentar

Neida, men det blir uansett feil å skylde på browseren når feilen skyldes en 3. parts plugin (flash er vell egentlig den store synderen her, men det finnes flere).

På akkurat samme måte som det blir feil å skylde på windows når den kræsjer fordi det er en feil på hovedkortet.

Men ja, jeg er delvis enig at det ikke skyldes gmail direkte. Men slik verden er i dag så er ingen browsere perfekte, og alle som utvikler sider vet at man må ta høyde for og avdekke alle feil som oppstår i de mest brukte browserene.

Så problemstillingen blir ikke hvem feilen skyldes, men hvem som lettest kan unngå feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...