Gå til innhold

Den store Les Paul-tråden

buggha

Anbefalte innlegg

Standarden er jo kjent for å ha en klar lang tone. har du sett spinal tap skjønner du hva jeg mener;D litt redd for å betale så mye penger og gå glipp av kvalitet hvis jeg velger Supreme. Personlig synes jeg supreme er ekstremt tiltrekkende bare fordi jeg synes standarden er nettop det. standard. veit om for mange som har den. Har ikke sett en supreme enda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde han vært i min vennegjeng hadde jeg vært nødt til å drepe ham^^ vurderer faktisk også en ibanez. har en ibanez rg something something. skulle lagt bilde men passer kanskje ikke helt inn her?:p grei fan av slash og satriani så da passer det jo best med en av hver xD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Ja, eller berre ta Les Paulen :D

Nei, eg syns dei ibanez'ane er kule. Skulle gjerne hatt ein. Prøvde - som sagt i gitartråden - ein Ibanez ADX120 (eller lignande) i Bergen. Enormt bra design, og svært god å spele på.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
  Cocho de Pueblo skrev:
Ja, eller berre ta Les Paulen :D

Nei, eg syns dei ibanez'ane er kule. Skulle gjerne hatt ein. Prøvde - som sagt i gitartråden - ein Ibanez ADX120 (eller lignande) i Bergen. Enormt bra design, og svært god å spele på.

også har de whammy-bar;D det er kilden til mye morsomt^^

Lenke til kommentar
  Bone skrev:
Når dere skriver at det er en ettellerannet '56 .. Det er ikke en '56 -modell det er snakk om, eller? :ermm:

det er såvidt jeg har forstått en gitar bygget etter samme mål og spesifikasjoner som en original Gibson Les Paul fra 1956 ("56 reissue")

Lenke til kommentar
  KimNK skrev:
Og i like stor grad kilden til masse bæsj.

da gjør du det feil;) whammy åpner for en ny dimensjon av effekter^^ alt fra satriani og vai til van halen og er like kult innen de fleste rockbaserte sjangre:) jeg sliter bare med å bli vant til det. dessuten blir bytte av strenger litt mer komplisert. sikkert bare jeg som gjør det feil

Lenke til kommentar
  Alkaline Trio-Kid skrev:
  Bone skrev:
Når dere skriver at det er en ettellerannet '56 .. Det er ikke en '56 -modell det er snakk om, eller? :ermm:

jo

Nei, det er det vel slett ikkje. For det første så FINS det ikkje Epiphone 56 modellar, for det andre kostar ein original 56 mange mange hundre tusen kroner og for det tredje er det enkelt og greit i Epiphone sitt tilfelle ein modell basert på 56-designet, Gibson sin RI-serie er meir eller mindre nøyaktige kopiar av originalen.

Tumble og resten: Eg likar ikkje FR-system og det det bringer med seg. Og folk som ikkje kan å spele og tykkjer det er dritmorsomt å runke på pinnen sin er omtrent det dummaste eg veit. Folk må gjerne vere flinke å bruke den, men EG likar det ikkje. Whammy = onanigitar = det meste innan gitarverdenen eg avskyr.

Lenke til kommentar
  KimNK skrev:
Tumble og resten: Eg likar ikkje FR-system og det det bringer med seg. Og folk som ikkje kan å spele og tykkjer det er dritmorsomt å runke på pinnen sin er omtrent det dummaste eg veit. Folk må gjerne vere flinke å bruke den, men EG likar det ikkje. Whammy = onanigitar = det meste innan gitarverdenen eg avskyr.

Aha. Du liker altså ikke selve bruken av disse. Posten jeg svarte på kunne tyde på at du mente noe mer interessant enn akkurat det. Tenkte kanskje du mente selve konstruksjonen eller noe.

Lenke til kommentar
  KimNK skrev:
Nei, det er det vel slett ikkje. For det første så FINS det ikkje Epiphone 56 modellar, for det andre kostar ein original 56 mange mange hundre tusen kroner og for det tredje er det enkelt og greit i Epiphone sitt tilfelle ein modell basert på 56-designet, Gibson sin RI-serie er meir eller mindre nøyaktige kopiar av originalen.

haha. du dømmer en gitar etter folk som suger til å bruke den. well done;) Surfing with the alien uten whammy bar:/ kan du spille med den og kombinere med harmonics finnes det ikke en kulere effekt^^ Hør litt på hvordan proffene bruker det og prøv å overse folk som suger til å spille. det er jo bare bråk uansett hvordan du ser på det eller hvilke effekter de bruker

Lenke til kommentar
  KimNK skrev:
Hello carousel. I've played my fair share. Eg likar ikkje FR og då må eg vel få lov til å ikkje like det? På same måte som eg ikkje likar chorus, berre endå litt verre.

Selvsagt. Det er vel bare snakk om å ta høyde for at ikke alle er like beleste i alle gitar-relaterte spørsmål, og at det kan få være opp til den enkelte å forske på saker og ting. Bastante utsagn uten begrunnelse kan godt tas for god fisk når man er nybegynner uten den helt store erfaringen med Guitar Player, Guitar Magazine etc etc. Erfaringer skal deles, men gjerne med begrunnelse og erfaring.

Ellers står vi i fare for å utvikle et utstyrs-politi i forumet. Ser du den, eller?

Lenke til kommentar
  KimNK skrev:
  Alkaline Trio-Kid skrev:
  Bone skrev:

jo

Nei, det er det vel slett ikkje. For det første så FINS det ikkje Epiphone 56 modellar.

Nåja.. Epiphone ble registrert som varemerke allerede på 1920-tallet. Riktignok laget de vel stort sett banjoer da, men gitarene (stort sett halvakkustiske modeller) kom på markedet ca starten av 1930-tallet. Den aldeles nydelige Emperor feks.

Gibsons eiere kjøpte Epiphone i 1957. Selveste Les Paul har også spilt på Epiphone gitarer. Epi's Les Paul kom vel ikke før midten av 80-tallet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...