-Zoso- Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kjøpte den av en blakk brite i oslo for 3 år siden.. den er produsert på sen80 og er tatt ut av produksjon nå... ga vel 17 000, den er clean as a wistle takk takk, er stolt av'n Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Man kan kjøpe fra store butikker, som overnevnte hvis man lager en adresse i USA, og får et firma der til å sende den hit. Jeg har ikke prøvd det selv, men vet om folk som har det. Med variert utfall. Det stemmer, men man må også betale fra den amerianske adressen. Det betyr at du må sende "mellommannen" penger å betale med. Det finnes firmaer som har spesialisert seg på dette, om man vi ta sjansen på det er opp til enhver. Og de skal jo også ha betalt for bryderiet. Jeg har bekjente i USA, så jeg klarer alltid å ordne meg gjennom folk jeg stoler på. Snakket med en som jobber i en musikkforretning i går, og han frarådet meg å kjøpe fra USA. Man får ikke gratis reperasjoner i Norge, man må sende gitaren tilbake til USA for en garantisak. Det er også korrekt. Og du kan ikke bare sende gitaren tilbake til forhandleren direkte, fordi garantien ikke gjelder utenfor USA. Du må altså sende den tilbake til mellommannen som så må sende den inn til reparasjon, og via ham tilbake til Norge igjen. Og all frakten må du dekke selv. Det kommer fort opp i 500-1000 kroner hver vei, så da er det gjerne billigere å betale for å få den reparert i Norge allikevel. Edit: Litt off topic dette, vi har gitartråden for generelle spørsmål, så kan vi kanskje holde denne til Les Paul snakk. Beklager at jeg brakte oss ut på viddene... Geir Endret 20. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kjøpte den av en blakk brite i oslo for 3 år siden.. den er produsert på sen80 og er tatt ut av produksjon nå... ga vel 17 000, den er clean as a wistle takk takk, er stolt av'n Hehe. Et røverkjøp da. Har du testet noen andre Les Pauler? Du har helt rett TWFA. Som jeg nevnte tidligere, vi trenger ikke komme lengre ut på viddene enn vi allerede er i denne tråden. Da blir den bare meningsløs. Stick to Les Paul, everybody Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Her har dere min Les Paul! En Hagström Super Swede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 ThKarlsen, gjett kven som har nøyaktig lik gitar som deg, då! Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Deg ? Den er god å spille på Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Min Epiphone Les Paul Standard er på postkontoret, håper jeg får hentet den i dag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Ja, karlsen, det er meg. Eg syns han e svært fin, når eg ser han henga på stativet sitt. Men har et lite problem for tida, eine festeskrua til reima har ikkje noko feste i treet, så må bora nytt hol eller få tak i større skrua. Endret 22. november 2007 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 fått henta'n eller konnis?? så kom et et lite review Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Får ikke hentet den i dag, men gjør det i morgen. Kommer nok et review over helga. Venter bare på forsterkeren og lydkabel nå, litt leit om jeg sitter uten det i helgen. o_O Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 konnis, har skjønt det slik at du er 14 år. da jeg var rundt der hadde jeg visa electron, som det ikke gikk an å bestille ting fra nettet med.. bruker du pappa's kort ? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ja, jeg brukte pappas kort, men ta det rolig, jeg tar ut penger av banken og betaler selv så fort som mulig. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Bumper denne litt, jeg. Kommer ikke med noe review på standarden, fordi den skal returneres og jeg har ikke motatt forsterker ennå. Grunnen til returnering er en feil i lakken og kanskje feil med halsen, så jeg vil være på den sikre siden og heller motta et feilfritt produkt. Men ellers virker gitaren helt konge, vakker som fy er den og. Du kan forøvrig spørre Arne om råd, han fikk nylig en Epi LP Standard. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hva vill dere si om en Les Paul Classic sammenlignet med de vanlige modellene som studio og standard? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Forskjellen på Classic og Standard er svært liten. Classic vert kun levert med 60's slim taper-hals og utvalga i topp og finish er ein smule mindre, Classic er kjend for sine "pissgule" inlays. Ikkje alle er like glade i dei. =P Ein del andre små variasjonar er det vel òg, men ikkje store. Standard er òg meir historisk korrekt mot det originale LP-designet. Forskjellen på Classic/Standard og Studio derimot. Stor. Endret 25. november 2007 av KimNK Lenke til kommentar
oOF Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 FClassic er kjend for sine "pissgule" inlays. Ikkje alle er like glade i dei. =P Jø og fyse, det var saatans stygt med gule inlays! Pissgule sier det som sies bør om de. Lenke til kommentar
buggha Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hvilken Les Paul er best, med tanke på lyd og utseende. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvilken Les Paul er best, med tanke på lyd og utseende. Det er vel veldig subjektivt? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hvilken Les Paul er best, med tanke på lyd og utseende. Les Paul Historic VOS R8 i Desertburst står høgt i kurs her i gården. Endret 28. november 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Tenker litt på ein Bigsby B7 på min Epiphone Les Paul Standard i fargen Heritage Cherry Sunburst. Vil det bli fett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå