Gå til innhold

Den store Les Paul-tråden

buggha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan kjøpe fra store butikker, som overnevnte hvis man lager en adresse i USA, og får et firma der til å sende den hit. Jeg har ikke prøvd det selv, men vet om folk som har det. Med variert utfall.

Det stemmer, men man må også betale fra den amerianske adressen. Det betyr at du må sende "mellommannen" penger å betale med. Det finnes firmaer som har spesialisert seg på dette, om man vi ta sjansen på det er opp til enhver. Og de skal jo også ha betalt for bryderiet.

Jeg har bekjente i USA, så jeg klarer alltid å ordne meg gjennom folk jeg stoler på.

Snakket med en som jobber i en musikkforretning i går, og han frarådet meg å kjøpe fra USA. Man får ikke gratis reperasjoner i Norge, man må sende gitaren tilbake til USA for en garantisak.

Det er også korrekt. Og du kan ikke bare sende gitaren tilbake til forhandleren direkte, fordi garantien ikke gjelder utenfor USA. Du må altså sende den tilbake til mellommannen som så må sende den inn til reparasjon, og via ham tilbake til Norge igjen. Og all frakten må du dekke selv. Det kommer fort opp i 500-1000 kroner hver vei, så da er det gjerne billigere å betale for å få den reparert i Norge allikevel.

Edit: Litt off topic dette, vi har gitartråden for generelle spørsmål, så kan vi kanskje holde denne til Les Paul snakk. Beklager at jeg brakte oss ut på viddene...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Kjøpte den av en blakk brite i oslo for 3 år siden.. den er produsert på sen80 og er tatt ut av produksjon nå... ga vel 17 000, den er clean as a wistle :) takk takk, er stolt av'n :)

Hehe. Et røverkjøp da. Har du testet noen andre Les Pauler?

Du har helt rett TWFA. Som jeg nevnte tidligere, vi trenger ikke komme lengre ut på viddene enn vi allerede er i denne tråden. Da blir den bare meningsløs. Stick to Les Paul, everybody :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Ja, karlsen, det er meg. Eg syns han e svært fin, når eg ser han henga på stativet sitt. Men har et lite problem for tida, eine festeskrua til reima har ikkje noko feste i treet, så må bora nytt hol eller få tak i større skrua.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Bumper denne litt, jeg.

Kommer ikke med noe review på standarden, fordi den skal returneres og jeg har ikke motatt forsterker ennå. Grunnen til returnering er en feil i lakken og kanskje feil med halsen, så jeg vil være på den sikre siden og heller motta et feilfritt produkt.

Men ellers virker gitaren helt konge, vakker som fy er den og. :dribble:

Du kan forøvrig spørre Arne om råd, han fikk nylig en Epi LP Standard.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Classic og Standard er svært liten. Classic vert kun levert med 60's slim taper-hals og utvalga i topp og finish er ein smule mindre, Classic er kjend for sine "pissgule" inlays. Ikkje alle er like glade i dei. =P Ein del andre små variasjonar er det vel òg, men ikkje store. Standard er òg meir historisk korrekt mot det originale LP-designet.

Forskjellen på Classic/Standard og Studio derimot. Stor.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...