Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Nice! Hvite LP'er er skikkelig fine Men hvorfor står det Gibson på det "merket" på hodet? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Jeg aner virkelig ikke. Har lurt på det selv også - noen som vet hva det kommer av? Edit: Godt gjort å se det på den avstanden, forresten. Endret 19. november 2007 av Anathema Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 sendte de en mail jeg, og spurte om de fikk inn godt før jul. konnis, kan du si litt om den når du får den? så jeg blir 100% på at det er den rette gitaren? si om den kom i sån svart som er på bildet, og masse annet som er å sies om en gitar.. jeg vet ikke hva Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg skal skrive mye rart om gitaren når den kommer, men inntil videre kan du jo ta en titt her Features: 9.1 Sound: 9.1 Action: 8.8 Reliability: 9.0 Impression: 9.1 Overall rating: 9.0 Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) *mine innlegg* som alle ser er dette en Epiphone les paul standard Endret 19. november 2007 av ThKarlsen Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) på gitarhuset er standard svart.. den du har vist her er jo ikke svart. hvor bestillte du fra? edit: på FAQ på gitarhuset, står det at det ikke er noen esktra gebyrer.. er det ingen moms? så jeg slepper å legge til 25%?? Endret 19. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Gitarbutikken.com Sound1.com ? Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Gitarer finnes i flere farger en i bare en vettu altså, jeg kjøpte min brukt fra finn.no.. så ja de finnes jo også i linkene som Konnis her linket til Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) juhuu.. der ser det ut som de allerede har fått den inn? edit: kor faske'n er den kabelen fra gitar til forsterker på gitarhuset? edit: fant det xD Endret 19. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Åh! Jeg bare må kjøpe ny gitar nå Skal begynne å ta timer nå også Så det blir bra. På tide igrunn, etter 6 år med spilling alene. Hehe. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Siste Gibson-relaterte som kom innom dørene her. Gibson Special DC TV-White. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Nydelig gitar, Kim. Får vel bidra med noen av min nye og første og eneste Les Paul. Jeg har drømt om en helt siden det hang en perfekt 25/50 på Supersonic i Pilestredet i 1979. Det tok altså 28 år før jeg fikk skaffet meg en... Dette er en Autumn Burst Les Paul Supreme. Akkurat denne er en "Guitar of the week": Hele dette året har Gibson laget en spesiell utgave av en modell hver uke i begrenset "opplag", 400 av hver. Dette var uke 9 tror jeg. Supreme-modellene er spesielle fordi de har buet (carved) bakside akkurat som forsiden (toppen), og ikke noe lokk til elektronikken. Supreme har i tillegg vanligvis ekstra utsmykkede innlegg i gripebrettet, men denne har som dere ser et helt plain ibeholt brett uten innlegg. Geir Endret 20. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 edit: på FAQ på gitarhuset, står det at det ikke er noen esktra gebyrer.. er det ingen moms? så jeg slepper å legge til 25%?? Norske butikker er lovpålagt å oppgi alle priser inklusive moms når de selger til sluttbrukere, så den er alt med i prisen. Geir Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Strøken les paul, TWFA Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ja, bare å kjøpe tykkere strenger hvis du synes de er for tynne. Hmm. Er sikkert billigst å handle fra USA. Se Music123.com eller Musicfriend.com(?) Ellers kan du se på disse to norske: sound1.no kickmusic.no Merk - som nevnt i gitartråden en del ganger - at flere produsenter nekter sine forhandlere å selge utenfor sitt salgsområde. Dette for å hindre at deres lokale distributører utkonkurreres. Gibson og Fender (og de fleste andre kjente merker) er blant de som har en slik policy. Så du får ikke kjøpt en Les Paul fra de nevnte butikker. Dog kan du finne mindre butikker som er villig til å selge internasjonalt, og gjerne med like gode priser, fordi de unngår produsentens "radar". Strengt tatt er vel slike begrensninger - fra produsentens side - omdiskuterte rent juridisk, derfor står det heller ikke rett ut på hjemmesidene deres at "Vi får ikke lov til..." Men ingen store butikker tar sjansen på å bli uvenner med sine leverandører. Geir Lenke til kommentar
buggha Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Hvilken les paul syns dere er best? Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) ahhh, konge gitar det der geir min stolthet: Gibson les paul goldtop 56 Endret 20. november 2007 av -Zoso- Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 det beste med lespaulen i.m.o er clean og discant lyden.. det er seff smak og behag, men innen mine genere er det som en dans på skyene med gittisen ovenfor.. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nå blir dere sikkert sure og sinte alle dere gibson fantaster, men jeg har en ekte gibson-killer.. Ja her snakker vi en Ibanez Artist 2617 fra året 1977! http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/16/13230.jpg .. Denne gitaren er bare helt fantastisk! Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ja, bare å kjøpe tykkere strenger hvis du synes de er for tynne. Hmm. Er sikkert billigst å handle fra USA. Se Music123.com eller Musicfriend.com(?) Ellers kan du se på disse to norske: sound1.no kickmusic.no Merk - som nevnt i gitartråden en del ganger - at flere produsenter nekter sine forhandlere å selge utenfor sitt salgsområde. Dette for å hindre at deres lokale distributører utkonkurreres. Gibson og Fender (og de fleste andre kjente merker) er blant de som har en slik policy. Så du får ikke kjøpt en Les Paul fra de nevnte butikker. Dog kan du finne mindre butikker som er villig til å selge internasjonalt, og gjerne med like gode priser, fordi de unngår produsentens "radar". Strengt tatt er vel slike begrensninger - fra produsentens side - omdiskuterte rent juridisk, derfor står det heller ikke rett ut på hjemmesidene deres at "Vi får ikke lov til..." Men ingen store butikker tar sjansen på å bli uvenner med sine leverandører. Geir Man kan kjøpe fra store butikker, som overnevnte hvis man lager en adresse i USA, og får et firma der til å sende den hit. Jeg har ikke prøvd det selv, men vet om folk som har det. Med variert utfall. Snakket med en som jobber i en musikkforretning i går, og han frarådet meg å kjøpe fra USA. Man får ikke gratis reperasjoner i Norge, man må sende gitaren tilbake til USA for en garantisak. Veldig tungvindt. Så jeg skal ikke kjøpe min(e) neste gitar(er) i USA. Nå blir dere sikkert sure og sinte alle dere gibson fantaster, men jeg har en ekte gibson-killer.. Ja her snakker vi en Ibanez Artist 2617 fra året 1977! http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/16/13230.jpg .. Denne gitaren er bare helt fantastisk! Ikke for å kritisere eller noe, men dette er en Les Paul-tråd. La oss ikke komme lengre ut på viddene enn vi allerede er. Men for all del, pen gitar ahhh, konge gitar det der geir min stolthet: Gibson les paul goldtop 56 Ah. Dritfet gitar. Har såå lyst på en Goldtop! Helt siden jeg så Snowy White opptre på The Wall in Berlin har jeg elsket den gitaren. Hvor mye betalte du for den? Har du sammenliknet med andre Les Pauler? Er den bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå