Gå til innhold

Den store Les Paul-tråden

buggha

Anbefalte innlegg

Det er ein LP, og den er rett og slett litt klmpete å nå så høgt på. Men igjen. Kor ofte er ein så høgt?

Hvis svaret er veldig ofte burde ein heller vurdere ein superfast wank-off gitar. =P

Jeg skal ha den uansett. Men egentlig, hvordan er det å spille på høyeste båndene(tenker på 12. bånd og oppover)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo ingen superstrat, og det er den ikkje laga for heller. Litt tung frå tolvte og opp i forhold til mykje anna, men eg likar å ha litt å ta i.

Var ute igjen i dag og prøvde den igjen. Det var ikke SÅ stress som jeg husket å spille over 12 bånd. Det blir en Les Paul uansett.

Lenke til kommentar
Merk at standard faded koster 13000 hos marios. Bare et lite tips ;)
Man sparer ikke inn 3000 kr på en skikkelig Les Paul, når det man må ofre for det er at gitaren ikke ser ut som en, IMO.

I tillegg går man glipp av et av de beste salgsargumentene for en Les Paul fra Gibson; verdien synker nesten ikke i det hele tatt. Folk kjøper dem til 2-3000 under nypris såfremt de ikke er direkte stygge...

Kan aldri tenke meg at Faded-utgavene holder like godt på verdien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er vel en grei pris det? Tror jeg så en Slash Signature i en Imerslund-katalog for 44.000 :p

Men den var vanlig plaintop. Kanskje det er forskjellige modeller?

Ifølge hjemmesiden til gibson er det en custom modell som er dyrere, men det er bare inspirert av slash hvorav den jeg kjøpte er den han har vært med å lage. Det er også en epiphone slash signature model.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da tenkte jeg at jeg skulle dele denne hærlige nyheten. Jeg var ute å kjøpte gitar i dag, og ikke hvilkensomhelst gitar. Det var en

Gibson Les Paul Standard Slash signature!

Her er link hvis dere vil se på gitaren.

Kjempe fornøyd! :!: :new_woot:

Ikke for å være noen gledesdreper, men den gitaren der ble nok adda 700 dollar til på bare fordi det står Slash på den..Ekstrem gitar altså, for all del, Poenget er atr den har Alnico 90 II Pro pickup (Tror jeg?) Og det kan du få på svært mange custom gitarer, som ligger nye på ebay til rundt 3000$, så her kunne du spart litt. I tillegg hadde den gitaren der Rosewood fretboard, i stedenfor ebony (Ebony skal visstnok være bedre å spille på og ha bedre kvalitet, men dette vet ikke jeg, har bare prøvd ebony og maple) Og Ebony kommer på de aller flesteCustom. Var jeg deg ville jeg utvilsomt kjøpt en Custom istedenfor, jeg kjøpte Les Paul Classic Custom GoW, og sparte 15000 i forhold til Norge.7593_1.JPG

7b05_1.JPG

Ok, poenget er at Slash, EVH, KH, JH----alle sånne gitarer er overprisa, og du kan få alle featurene billigere i en annen Gitaren.

MEN, IKKJE GLEM Å LES DETTE: Den gitaren der er utvilsomt fanastisk god, og er utrolig fin! Gratulerer med kjøpet. Synes bare jeg skulle skrive dette;)

Lenke til kommentar
Er det best å kjøpe en 10år gammel Gibson Les Paul Studio Light eller en 2måneder gammel Epiphone LP Standard. Gibson får jeg for 6000 med effektbrett(?) og epi lp standard til 3000 uten noen ting, hva er det beste kjøpet?

Kjøp Gibson. Det er utrolig kvalitet i de (I håndboken til gitaren min står det faktisk: "If you take good care of it, this guitar will probably last longer than you".) Så det er ikke tvil, Gibson-lyd og Epiphone-Lyd (Og ikke minst feel) Er ubeskrivelige forskjeller. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...