Gå til innhold

Den store Les Paul-tråden

buggha

Anbefalte innlegg

Alex: Det skal jo være mulig, men husk at aktive pickuper trenger batteri. Derfor må det ofte freses ut mer plass i kroppen

Ok.. Får håpe de har de pickupene jeg vil ha der jeg skal reise i påsken da :)

Har ihvertfall funnet en EMG forhandler rett ved siden av hotellet jeg skal bo på. :cool:

Endret av -Alex-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har EMG 81/85 på én volum og én tonekontroll. Kan derimot ikke hjelpe med installasjon da gitaren min kom slik "stock", og det er heller ikke en LP.

Hvorfor skal du bare ha én av hver? Er ingen fordeler med bare én, men flere med å ha en for hver pickup. I tillegg ødelegger du det originale utseende til LP-en, selv om den egentlig allerede er det ved bruk av EMG-pickupers.

Lenke til kommentar
Jeg har EMG 81/85 på én volum og én tonekontroll. Kan derimot ikke hjelpe med installasjon da gitaren min kom slik "stock", og det er heller ikke en LP.

Hvorfor skal du bare ha én av hver? Er ingen fordeler med bare én, men flere med å ha en for hver pickup. I tillegg ødelegger du det originale utseende til LP-en, selv om den egentlig allerede er det ved bruk av EMG-pickupers.

Her ser du grunnen til at jeg må ha samme Volum og Tone kontroll for begge pickupene:

Litt mye arbeid å lage nye hull for å få 2 volum å 2 tone kontroller i tillegg til at jeg må frese ut mer plass til 9V batteriet i kassen.

post-94790-1203955666_thumb.jpg

Endret av -Alex-
Lenke til kommentar

Ok, da var det 2 måneder til konfirmasjon og jeg har kommet frem til disse gitarene.

Gibson Les Paul Classic

9f8addf056e3d2a35f5a854b35cfde5f.jpg

Og Gibson Les Paul Standard Sunburst

1959-large%20.jpg

Hvilken bør jeg velge, liker jo det plekterbrettet veldig godt da? Hva er forskjellen på dem?

Endret av cissaman
Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for Standard, og helst uten plekterbrett. De eneste forskjelene er vel pickup'ene og innleggene i halsen. De på Classic er mye gulere (les: styggere) :p

Ajajaj, post nr. 2000. Og det i den rette tråden. :fun:

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...