-Alex- Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Alex: Det skal jo være mulig, men husk at aktive pickuper trenger batteri. Derfor må det ofte freses ut mer plass i kroppen Ok.. Får håpe de har de pickupene jeg vil ha der jeg skal reise i påsken da Har ihvertfall funnet en EMG forhandler rett ved siden av hotellet jeg skal bo på. Endret 19. februar 2008 av -Alex- Lenke til kommentar
oOF Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Er det bare meg eller er gullfargen sterkere på Gibson Les Paul Classic Custom enn på Epiphone Les Paul Classic Custom? Ja og tja. Jeg har aldri sett en Gibson LP Custom, men for meg kan det se ut som om lyset er forskjellig på bildene. Epi-bildet har mer nøytrale farger. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Har tenkt å kjøpe EMG 81/85 Pickups om ett par uker nå, og lurer på om det er mulig å montere begge Pickupene på en Volume og en Tone kontroll? Fant koblingsskjema på EMG sidene, og det ser ut som Diagram 2 kan være en mulighet. Link:http://emgpickups.com/downloads/wiringdiagrams/EMG-ZWset.pdf Håper på svar. Endret 25. februar 2008 av -Alex- Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har EMG 81/85 på én volum og én tonekontroll. Kan derimot ikke hjelpe med installasjon da gitaren min kom slik "stock", og det er heller ikke en LP. Hvorfor skal du bare ha én av hver? Er ingen fordeler med bare én, men flere med å ha en for hver pickup. I tillegg ødelegger du det originale utseende til LP-en, selv om den egentlig allerede er det ved bruk av EMG-pickupers. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Jeg har EMG 81/85 på én volum og én tonekontroll. Kan derimot ikke hjelpe med installasjon da gitaren min kom slik "stock", og det er heller ikke en LP. Hvorfor skal du bare ha én av hver? Er ingen fordeler med bare én, men flere med å ha en for hver pickup. I tillegg ødelegger du det originale utseende til LP-en, selv om den egentlig allerede er det ved bruk av EMG-pickupers. Her ser du grunnen til at jeg må ha samme Volum og Tone kontroll for begge pickupene: Litt mye arbeid å lage nye hull for å få 2 volum å 2 tone kontroller i tillegg til at jeg må frese ut mer plass til 9V batteriet i kassen. Endret 25. februar 2008 av -Alex- Lenke til kommentar
Innos Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Trodde du hadde en skikkelig LP/kopi siden du tok det her. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 I tillegg ødelegger du det originale utseende til LP-en, selv om den egentlig allerede er det ved bruk av EMG-pickupers. Man kan jo bare ha to potmetere "til pynt" da. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Ok, da var det 2 måneder til konfirmasjon og jeg har kommet frem til disse gitarene. Gibson Les Paul Classic Og Gibson Les Paul Standard Sunburst Hvilken bør jeg velge, liker jo det plekterbrettet veldig godt da? Hva er forskjellen på dem? Endret 8. mars 2008 av cissaman Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg hadde gått for Standard, og helst uten plekterbrett. De eneste forskjelene er vel pickup'ene og innleggene i halsen. De på Classic er mye gulere (les: styggere) Ajajaj, post nr. 2000. Og det i den rette tråden. Endret 8. mars 2008 av Konnis Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Standard. Har i tilleg til tinga nevnt ovanfor ein liten følelse av at toppane på Classic er flatare. Ellers så berre føltes det slik. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det samme lyden på classic som på standard? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det samme lyden i ein Standard som i ein annan Standard? Ikkje sikkert det nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kjøp deg en Gibson Les Paul Standard i Desert Burst. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hva er forskjellen på 50 talls og 60 talls neck på les paul? Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Fine gitarer er de i alle fall begge 2 ; ) (skrevet bare for å få denne inn i mine innlegg igjen ) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Merk at standard faded koster 13000 hos marios. Bare et lite tips Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg var ute og prøvde les paulen jeg skal kjøpe i går. Jeg merket at det var litt vanskelig å nå 22. og 21. bånd. Blir dette et problem ved spilling/improvisasjon? Jeg kan tenke meg at det bare er en vanesak. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det er ein LP, og den er rett og slett litt klmpete å nå så høgt på. Men igjen. Kor ofte er ein så høgt? Hvis svaret er veldig ofte burde ein heller vurdere ein superfast wank-off gitar. =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå