buggha Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Dette er en tråd hvor vi kan legge in bilder og diskutere les paul Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Er det noen som har erfaring med å kjøpe en Les Paul eller annen gitar fra USA? Fra Music123, eBay eller liknende. Fant en Gibson Les Paul Studio til rett over 1 000 dollar. Er det dyrt? Etter toll osv tenker jeg på. Dessuten, er det stor forskjell på f.eks. Les Paul Studio og Standard? Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 en standard er mye bedre på alle mulige måter.. Lyd, spillbarhet og utførelsen er en helt annen liga... For meg som som er hetero vil det å kjøpe en studio før en standard være som å ta mann når man kan få dame! Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hmm. Flott metafor^^ Så du anbefaler en Standard? Edit: Selv om den er dobbelt så dyr. Endret 19. november 2007 av Mathias89 Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hmm. Flott metafor^^ Så du anbefaler en Standard? Edit: Selv om den er dobbelt så dyr. jeg gjør det.. men helst anbefaler jeg en fender strat!.. Det e en god investering.. Men ja.. hvis du skal ha en gibson anbefaler jeg en Les Paul standard på det sterkeste Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 har hørt at les paul er ment for "proffe" gitarister og strengene er svært skarpe så man skjerer seg på dem? har vurdert og kjøpe meg en gitar, min første. tenkte først på les paul standar. er det over sant? Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 har hørt at les paul er ment for "proffe" gitarister og strengene er svært skarpe så man skjerer seg på dem? har vurdert og kjøpe meg en gitar, min første. tenkte først på les paul standar. er det over sant? om strengene er skarpe har ingen ting å gjøre med gitaren, men med strengetykkelse.. Den er ikke mer beregnet på proffe en noen andre. Men det er en investering man gjerne gjør når man har spilt en stund. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 så dere kan trygt anbefale les paul standard for en 100% nybegynner? rimeligste forhandler over nettet? gitaren billig+frakt billig? Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Ja, bare å kjøpe tykkere strenger hvis du synes de er for tynne. Hmm. Er sikkert billigst å handle fra USA. Se Music123.com eller Musicfriend.com(?) Ellers kan du se på disse to norske: sound1.no kickmusic.no Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) huh.. her koster den 15-20k, husker jeg var på en norsk side en gang, der les paul standard koster 5k. eller var det kanskje classic? edit: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=487 neida, det stemmer 15.000 kr billigere bare fordi den heter ephiphone? hva er så mye bedere på de til 20.000?? denne til 5k skal være et godt nybegynner valg. Endret 19. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Ja, det er absolutt ikke nødvendig å kjøpe en Gibson Les Paul. Ephiphone holder i massevis for en nybegynner. Har du aldri spilt før, eller? Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 hva synes dere om dette oppsettet her?? får se om jeg bestiller før jul,men det skal være hjemme innen jul ;D Epiphone les paul standard 3 995,- Roland Cube30X 1 995,- LEVYS MP18 149,-. (reim) siden jeg ikke har hatt noen gitar før, er jeg helt usikker på dette, så ikke kall meg ord som f.eks noob osv.. men håper ingen her inne er så dumme ;D har et spørsmål. man må jo ha en ledning fra gitaren til forsterkere, for at det skal komme lyd. hører den ledningen med forsterkeren/gitaren eller må jeg kjøpe meg den selv? Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Ja, det er absolutt ikke nødvendig å kjøpe en Gibson Les Paul. Ephiphone holder i massevis for en nybegynner. Har du aldri spilt før, eller? nop, har ikke spilt før.. fant epiphone på kickmusic, men den var billigere på gitarhuset.. gitarhuset er sikker som banken? eeenda et spørsmål, standart har helt annen farge på kickmusic enn gitarhuset, og jeg likte helt klart best en av dem. går det an og velge farge i handlevognen da?? og gjerne svar på spørsmålet mitt, den med ledningen frs gitar til forsterker. edit: Roland Cube30X 1 995,-, går det fint an og bære den i hånda? vil kunne ta den med meg uten bil. andre forslag til forsterkere til under 2000,-? må ha noen kule effekter (helst fra gitarhuset, siden det er der jeg antagelig vis bestiller gitar fra) Endret 19. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg bestilte Epiphone Les Paul Standard i går (fra gitarhuset.no) og en Roland Cube 20X. Håper jeg blir fornøyd Denne tråden har jeg ventet på, Les Paul = Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Ja, du får den i en annen farge. Bare å sende en mail til de det. Ledningen må du nok kjøpe utenom, hvis det ikke står noe om det. Forsterkeren kan du bære i hånden, den har et håndtak der. Jeg anbefaler deg også å kjøpe en bag til gitaren. Utrolig praktisk. Vanntett også, det er jo ingen ulempe. Skal du ha effekter anbefaler jeg deg å kjøpe en pedal eller effektbrett. Et brett er kanskje litt i overkant av det du trenger. En pedal funker. Men jeg har ingen erfaring der. Så spør heller noen andre da Edit: Selv har jeg blitt anbefalt Dunlop Wah-Wah. Så kanskje det hadde vært noe hvis du ikke bare vil ha clean lyd. Det er veldig kjedelig i lengden. Endret 19. november 2007 av Mathias89 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg regner med at denne LP'en leveres i sort farge? Ser ut til at jeg kjøpte den siste. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 buhuu.. kjøpte du siste?? var den jeg hadde tenkt å bestille :S Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Lager: Utsolgt Ser sånn ut... sorry Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Den er billigere på Sound1.no enn på Kickmusic.no da. Men om du ikke skal bestille i dag, så gjør det vel ingen ting? De får nok inn igjen. I USA koster den bare 250 $ - 400 $ da Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kommer med et bilde av LP'en min, da. Det er en Epiphone Les Paul Custom. Har ingen andre bilder enn dette, så dere får tåle synet av de to andre gitarene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå